citeşti...
→ CUISINE DEX, → SOUTH KOREA DEX

Lecţie în bucătărie: Feluri principale

Nu toţi suntem maeştrii în bucătărie, însă când vezi multitudinea de feluri din dramele istorice şi nu numai, chiar şi din „show-urile variety”, tot ce îţi doreşti este să găteşti la fel ca ei. Sunt atât de multe feluri încât nici nu poţi alege, astfel încât noi  vom prezenta doar câteva din felurile principale.

  •  Bap ( Orez )

   Bap-ul, aliment de bază în bucătăria coreană, se compune de obicei din orez fiert la abur. Ii putem adăuga şi alte cereale. Există numeroase tipuri de Bap, după felul ingredientelor folosite, precum Huinbap ( orez natural) , Japgokbap ( orez cu orz, mei * şi fasole ), Byeolmibap ( orez cu legume, fructe de mare şi carne ) şi Bibimbap ( orez amestecat cu Namuls * şi carne de bovină).

  • Juk ( Terci )

Juk-ul este un fel de mâncare coreană cunoscut încă din cele mai vechi timpuri. Este compus din cereale înăbuşite la foc mic în apă de 5 – 7 ori mai mare decât volumul cerealelor. Există o mare varietate de juks, după ingredientele folosite. Juk poate fi servit drept fel principal, dar poate face parte şi dintr-un meniu special. Este recomandat pacienţilor deoarece are însuşiri de întăritor (medicament).

    • Guksu ( Tăiţei )

Tăiţei coreeni sunt făcuţi prin frământarea făinei de grâu sau hrişcă *       pentru a obţine un aluat din care se fac rulouri lungi. Astfel datorită formelor sale, consumul de tăiţei a antrenat cumpărarea baghetelor      ( pâinea franţuzeasca) din Coreea.

  • Mandu şi Tteokguk ( Supă de ravioli şi supă de rondele din aluat de orez )

Mandu reprezintă ravioli făcut dintr-un aluat subţire din făină de grâu căptuşit cu diferite ingrediente,pe care îl înăbuşim sau îl fierbem în Jangguk ( supă din sos de soia ). Este o specialitate a regiunilor de nord a Coreei.

  Tteokguk este compus din rondele din aluat de orez alb înăbuşit în  Janguk. Este servit în timpul celebrării Anului Nou Corean. Acest obicei are mai multe semnificaţii: în primul rând, familia doreşte ca noul an să fie plin de noroc şi sănătate prin felurile făcute din orez – cel mai semnificativ aliment din Coreea, iar în al doilea rând, se celebrează anul adăugat vieţii.

Dicţionar de termeni:

Meiul – plantă furajeră, deşi din punct de vedere alimentar este considerată o cereală de mai mică importanţă, valoarea furajeră a acestei specii fiind  mai ridicată datorită următoarelor particularităţi:  în hrana animalelor se folseşte sub formă de furaj verde, fân sau semifân, în nutriţia vacilor cu lapte, a cailor, iar boabele constituie hrana de bază a multor păsări de ornament.

Namuls – pentru a găti acest fel aveţi nevoie ca legumele să fie asezonate, de asemenea de sare, usturoi, ceapă verde, ulei de susan, seminţe de prăjite şi zdrobite, sos de soia şi piper roşu corean zdrobit) .

Hrişcă – cereală asemănătoare orezului.

Ravioli – paste făinoase, formate din două aluaturi sigilate între ele, conţinând uneori la mijloc o umplutură de carne.

Aţi fi tentate/tentaţi să gătiţi aceste feluri?  Aveţi alte preferinţe? Specificaţi.  Iar dacă doriţi o reţetă anume prezentată, lăsaţi-ne un mesaj. Şi fiind vorba de mâncare, aveţi cărţi cu reţete asiatice în limba româna sau alte limbi?


About R. Simona

Nimeni nu se poate cunoşte singur, de aceea are nevoie de alţii. Aceştia îl ajută să se descopere, să înveţe să-şi distingă prietenii , să se dezvolte şi să împărtăşească cu ei pasiunile. Pasiunea mea este de a cunoşte "noutatea" fiecarei zile. Care este a ta?

Discuție

12 thoughts on “Lecţie în bucătărie: Feluri principale

  1. yummi par atat de delicioase..incat deja am o pofta….Byeolmibap imi atrage privirea:)) imi plac diversele sortimente de culori care fac ca mancarea sa para si mai delicioasa!:)

    Posted by Lee Hana | 2011/09/18, 1:23 PM
  2. Mancarea lor este asa plina de vitamine si arata asa de delicios…..mi-as dori sa invat sa gatesc mancare coreana,am auzit ca este foarte buna.
    Sper ca intro zi sa pot incerca mancarea coreana gatita chiar de coreeni adevarati pentru ca daca o fac eu acasa sigur nu are acelasi gust🙂

    Posted by Andreea Ianos | 2011/09/18, 2:22 PM
  3. As incerca toate felurile de mancare din Coreea care sunt gatite bine(da stiu sunt lasa) , asta incluzand peste , carne, oua si majoritatea legumelor , dar *nu ati citit asta* i-as lasa sa imi schimba parerea cu niste retete bune .

    Posted by Angela Costina | 2011/09/18, 4:01 PM
  4. Pe mine ma tenteaza ideea sa ma apuc sa gatesc mancare coreeana, dar probabil toata lumea mi-ar pune eticheta de „nepriceputa” in domeniul asta. Asa ca, ma multumesc sa invat cat mai multe tips-uri si intr-o zi, voi avea destul curaj incat sa gatesc ceva cu specific coreean. Totusi, inclin sa cred ca un coreean va stii mult mai bine cum sa gateasca si ca niciodata un strain nu va putea sa ofere acel gust autentic specific lor. E ca si cum ai pune un coreean sa faca sarmale. N-are acelas gust cu cele gatite de mamele noastre. Dar, intotdeauna putem incerca sa imitam arta gatitului din Coreea. Banuiesc ca e nevoie de ceva experienta si, in primul rand, multa dragoste. Revenind la delicoasele mancaruri pe care ni le-ai oferit, le-as incerca pe toate. Gurmanda din mine urla cand e vorba de mancare. Totusi sunt putin rezervata in privinta carnii, dar daca as ajunge acolo va trebui sa le incerc pe toate, altfel, n-am gustat Coreea. Ca tot ai mentionat de mancarea gatita in timpul sarbatorilor, imi place cum fac ei supa din alge cu ocazia unei zile de nastere. In drame, mereu dadea un aer confortabil si calduros. Defapt, cam fiecare mancare pe care o gatesti de sarbatori este divina. Am vazut „Juk” in drame, mereu folosit ca „medicament”. Ma intreb cat de rapid e efectul. Cand o sa ajung in Coreea clar o sa ma rog sa racesc ca sa-mi gateasca cineva Juk😄.

    Posted by Old Triangle *kyaha* (@oldtriangle) | 2011/09/18, 4:06 PM
  5. Ador sa gatesc, la propriu si am facut nu numai un fel de mancare coreana pana acum. Este cei drept mult mai dificila pentru ca ei nu gatesc atat de mult, iar mancata rece isi pierde tot gustul si farmecul. De exemplu zilele astea voi face Kimbap, so… ador sa inventez si sa incerc lucuri noi asa ca cele 4 carti de bucate coreene pe care le-am achizitionat de curand o sa fie un bun suport pt viitoarele mele incercari:D
    Si app, mi-a lasat gura apa acest post:X

    Posted by Tony Giny | 2011/09/19, 11:25 AM
  6. UUuu ce bine arata toate omg. :)) Cel mai delicios arata mandu, trebuie sa recunosc.❤ Sunt un fan al bucatariei internationale, bineinteles, in special al celei asiatice, si mereu am avut impresia ca multe din mancarurile coreene sunt cele mai delicioase din lume, dupa cum sunt infulecate prin drame/etc, dar si dupa denumiri, lol, o ciudatenie de-a mea.😀 Dar mandu chiar arata bine, nu stiu exact ce gust au, dar as manca. o.o
    Daca ar fi sa propun o reteta, ar fi bulgogi, doar pentru ca imi place carnea de vita dar mai ales pentru ca imi place la nebunie cum suna denumirea.❤

    Posted by Tedi Bercu | 2011/09/19, 3:42 PM
  7. E bine cand incerci sa gatesti si tu dupa mancarurile lor desi bineitneles ca nu va iesi la fel,dar totusi va iesi un alt stil nou😀 si cu timpu daca tot gatesti,si daca ai avea oportunitatea sa mergi direct in tara lor si sa cunosti oameni mai invarsta care gatesc foarte bine,ai putea ivnata foarte multe.Eu una asta mias dori foarte mult,sa cunosc orice legat de Coreea,traditia lor ,gustarile,legendele,etc.Cu siguranta asta vor multi ^_~.

    Posted by Saranghee Kira | 2011/09/19, 7:39 PM
  8. arata delicios!
    …se spune ca uneori la mancare conteaza mai mult aspectul decat gustul…deci 1000% gustos ♥
    arat asa de dragutz…as vrea sa pot sa gatesc asa ceva,
    si st convinsa ca fiecare o sa reuseasca sa gateasca cel putin un fel de mancare daca isi doreste cu adevarat !
    asa ca, succes tuturor!!!

    Posted by Roxy | 2011/11/09, 9:57 PM
  9. Waaaaaaaaaaa Papa ^^ Eu am incercat sa fac Kimki, da’ am pus prea mult sos de soia si a iesit prea picant :)) Orcum imi lasa gura apa dupa toata mancarea asta :-> Sud-Coreenii au cea mai sanatoasa mancare❤

    Posted by 예소야 Roxana | 2012/01/04, 1:16 AM
  10. hmmm…eu aici incerc sa tin dieta si akm ca am dat peste articolul asta mi s-a facut o foameee:((( ma duc sa mananc :))) pacat ca nu avem si noi posibilitatea sa facem mancaruri ca acolo:(

    Posted by Ale Alexandra | 2012/07/02, 9:39 PM

Lasă un răspuns

