citeşti...
→ SOUTH KOREA DEX

Muzica „Trot”

Un gen puţin cunoscut în afara Coreei, trotul este un stil muzical aparte. Te atrage cu ritmurile sale suave, cu pasiunea ce răzbate printre versuri, dar de asemenea este ilustrarea sufletului blajin al omului simplu, corean al cărui mândrie este cântecul.

Înainte de existenţa muzicii pop în Coreea, marea parte a cântecelor coreene erau în “trot”. Muzica « trot »  pronunţată « Teuroteu », câteodată « ppongjjak » – colocvial, este aparent cea mai veche formă de muzică coreană pop.  Acest stil de muzică este apropiat celui « Enka » al japonezilor ( un gen muzical care  se asemănă cu muzica Japoneză tradiţională din punct de vedere stilistic ).  Este un stil de muzică foarte monoton care trebuie cântat cu patos, din inimă. Se aseamănă într-o mică măsură stilului R&B American. Această muzică exprimă tristeţea legată de trecutul dureros al Coreei, prin războaiele purtate şi suferinţa provocată de colonizarea japoneză.

Cuvântul trot derivă din « foxtrot » ( dansul de salon); un dans ce a influenţat măsura de 2 timpi al acestui gen. A fost conceput în anii de dinainte şi în timpul celui de-al doilea Război Mondial, prin aproximativ 1900.  Popularitatea acestui gen a decăzut brusc prin 1990 datorită hit-ului « Hazeoga » a lui Seo Taiji and The Boys.  Trot-ul şi-a recăpătat o parte din popularitate datorită apariţiei cântăreţilor de « semi-trot » precum Jang Yoon Jeong, care a avut un succes răsunător cu primul ei single „어머나!” „Eomeona!” o exclamaţie similară cu “Oh Doamne!”. Aceasta a dus la o cunoaştere mai răspîndită a genului, astfel încât şi alţi cântăreţi, printre care şi grupuri s-au implicat în răspîndirea genului ( incluzând LPG, Super Junior T şi Daesung din Big Bang ).

Super Junior T,   T reprezentând prescurtarea de la Trot, este un sub-grup format din 6 membri al trupei Super Junior, înfiinţat în 2006. Membrii acestuia sunt Lee-teuk, Hee-chul, Kang-in, Shin-dong, Sung-min şi Eun-hyuk. Este primul grup care a încercat sa răspândească muzica trot, cea mai veche formă a pop-ului. Au avut un singur single « Rokuko / Rokkugo », acesta fiind cel de-al 16-lea best-selling record şi numărul unu best-selling single din 2007 conform AMI ( Asociaţia Muzicii Industriale din Coreea ). În 2008 au luat o pauză, până în noiembrie când grupul debutează în industria muzicii japoneze, cu versiunea niponă a melodiei « Rokuko ».

Un alt reprezentat al muzicii trot, este artistul Daesung din grupul Big Bang. Artistul şi-a lansat primul single trot „Nal Bwa Gwisoon”      („날 봐, 귀순”, „Uită-te la mine, Gwisun”) în anul 2008, când a precizat că deşi este îngrijorat să nu păteze imaginea grupului, doreşte să încerce ceva diferit. În mijlocul pauzei  grupului Big Bang pe la început anului 2009, lansează al doilea single trot intitulat „Daebakiya”( „대박이야”, „Marele Hit / Succes” ).

 

 

Popularitatea genului a crescut din ce în ce mai mult, acum avându-şi propriul segment în arhicunoscutul show «  Gag Concert », unde putem vedea melodii recente în versiunea trot.

 

 

 

 

Datorită acestui avânt  au apărut şi cântăreţii de trot amatori, insă care ne delectează cu vocea lor minunată pe melodii la fel de uimitoare.

 

 

 

După această mică incursiune în lumea muzicii trot, ce părere aveţi despre acest gen? Consideraţi că fanii ar trebui să-i acorde  atenţie? Sau este doar o muzică tradiţională, plictisitoare? Ce aţi fi dispuşi să ascultaţi, muzică trot sau muzică populară românească?

About R. Simona

Nimeni nu se poate cunoşte singur, de aceea are nevoie de alţii. Aceştia îl ajută să se descopere, să înveţe să-şi distingă prietenii , să se dezvolte şi să împărtăşească cu ei pasiunile. Pasiunea mea este de a cunoşte "noutatea" fiecarei zile. Care este a ta?

Discuție

11 thoughts on “Muzica „Trot”

  1. Multumesc! Chiar nu stiam prea multe despre trot…M-ati lamurit🙂

    Posted by Lex0andra | 2011/09/20, 11:53 PM
  2. Lucifer e panarama rau :))

    Posted by Claudiu | 2011/09/21, 2:19 AM
  3. Nu sitam mai nimic despre genul asta de muzica, insa stiam de cateva melodii. Rokkugo a fost prima melodie trot pe care am ascultat-o, insa preferata mea o sa ramana intotdeauna 무조건 (Mujogeon) ^^

    Posted by Alexandra (@Alecsush) | 2011/09/21, 11:56 AM
  4. Trotul este un gen de muzica care ma inveseleste si ma face chiar sa rad cand il ascult. Articolul este interesant, dar mi-ar fi placut sa scrieti si despre niste cantareti care canta doar trot, nu doar despre Super Junior T si Daesung.

    Posted by Madalina Dosa | 2011/09/21, 4:08 PM
  5. Stiu de mai mult timp de trot, si pot sa zic ca il gasesc destul de interesant. La fel si cu enka, sunt doua stiluri destul de placute pentru mine, in special cele mai vechi, originale. Dar oricum, imi place la nebunie cum enka/trot in prezent este mai mult un stil comic, si pot spune ca ma amuza foarte, foarte, foarte tare, in orice forma ar fi el. Cel putin la „Look at me GwiSoon” MOR de ras. =)) Ador umorul de genul asta. Uitati aici un exemplu de funny modern enka. http://www.youtube.com/watch?v=rEIgbH3Rx58

    Posted by Tedi Bercu | 2011/09/21, 6:59 PM
  6. M-am lamurit ce este cu muzica trot in urma cu ceva timp.Ma uitam la „Gag Concert” si nu intelegeamd de ce se prosteaua oamenii aia pe melodiile trupelor.M-am interesant putin si am aflat despre ce este vorba.Acum,cand sunt plictisita,ascult muzica trot si incep sa rad imediat.”Gag Concert” a devenit unul dintre show-urile mele favorite.Imi place ca ei stiu cum sa se distreze,nu ca noi,radem doar la glumele perverse pentru ca celelalte sunt „plictisitoare”…

    Posted by Yomi Midori | 2011/09/21, 7:03 PM
  7. Super junior m-au luminat privind muzica trot , mai ales datorita abordarii lor amuzante , cine ar putea uita videoclipul lor genial la care ar trebui sa fii un troll in adevaratul sens al cuvantului pentru a te abtine de la ras pentru 2 secunde , recunosc nici nu prea am incercat sa ma adancesc prea mult in aceasta lume , dar pot declara cu inima pe inima ca m-am uitat la parodiile show-ului ”Gag Concert”😀

    Posted by Angela Costina | 2011/09/21, 7:07 PM
  8. Aigoo, eu am aflat de muzica „trot” de la gag concerts. Ma gandeam ca e doar un stil cu care distrezi lumea dar, se pare ca deriva din ceva mult mai profund. Ca trebuie cantat din inima. Ceea ce ma face sa-l apreciez mai mult decat la nivel de comedie. Totusi, ma relaxeaza cand ii aud cum canta. E o forma de divertisment pe care o apreciez la coreeni. Mai ales ca nu oricine poate sa cante asa. Nu stiu daca fanii ar trebui sa-i acorde atentie sau nu. Adica, nu oricui ii place muzica „trot”, dar coreeni se distreaza copios cu asta. Si mie imi place muzica „trot”, mai ales in gag concerts. Dar, pe langa asta, imi place ca trebuie sa te dedici cu totul atunci cand canti. Cu siguranta nu e doar o muzica traditionala plictisitoare, la cat succes are in Coreea.

    Posted by Old Triangle *kyaha* (@oldtriangle) | 2011/09/21, 8:17 PM
  9. Eu stiam pana acum numai de SuJu-T, insa trebuie sa marturisesc fapul ca nu prea gus muzica trot… desi TOP arata trasnet si in videoclipul asta (ca in toate de altfel), nu am putut asculta melodia pana la capat. Nu cred ca e nimic rau in promovarea sau cu vizionarea sa, insa votul meu merge la muzica noastra populara.

    Posted by Miruna Radutoiu (@MiryBlue22) | 2011/09/21, 9:12 PM
  10. Ador muzica coreeana trot,este plina de viata,este amuzanta si nu este deloc plictisitoare.Bineinteles ca dintre cea romaneasca populara as alege trot coreeana,eu vad o mare diferenta intre aceste doua stiluri,este chiar una foarte mare.Mai ales felu cum canta Daesung sau Super Junior imi place foarte mult,si artisti vechi coreeni,ador foarte mult melodiile coreene vechi,sunt preferatele mele,printre care bineinteles itrna si trot.Eu consider ca multi fani ii dau atentie trotului coreean,mie una miar placea sa ascult alr adio,sau sa difuzeze la tv ^_^.

    Posted by Saranghee Kira | 2011/09/21, 10:45 PM
  11. Imi place ideea cu muzica Trot, e super cute, si-mi place muzica Traditionala Sud-Coreeana, dar cea Romaneasca….O mai ascult pe la o nunta, cv mai ocazional, nu stiu, ma atrage mai mult muizica Sud-Coreeana decat muzica Romaneasca, scz doar o parere, orkum, niki cea Romaneasca nu-i de aruncat (Cea Traditionala, ca cea moderna a luat-o pe carari XXX si asta ma enerveaza cel mai mult la muzica Romaneasca Moderna, ar trebui sa ia modelul K-Pop-ului :-> )🙂

    Posted by 예소야 Roxana | 2012/01/04, 1:42 AM

Lasă un răspuns

