citeşti...
→ CUISINE DEX, → SOUTH KOREA DEX

Lectie in bucatarie: Felurile secundare

Încă o lecţie despre bucatele tradiţionale, în care vă prezentăm  câteva feluri secundare din bucătăria coreană.

1) Guk  ( Supă )

Guk-ul este o supă din legume, fructe de mare şi/sau carne, fierte într-o cantitate relativ mare de apă. Există diverse feluri  de supe, precum : malgeun-jangguk ( supă transparentă cu sos de soia), tojangguk ( supă cu aluat / pastă de soia ), gomguk-ul ( supă din carne de vită ) şi naengguk ( supă rece ).Masa coreană tradiţională conţine întodeauna un bol de orez şi un bol de supă.

Malgeun-jangguk

2) Jjigae ( Tocăniţă )

Jjigae conţine puţină apă şi mai mult ingrediente solide decât supa şi are totodată un gust mai sărat. Printre feluri putem enumera  malgeun jjigae şi tojang jjigae ( jjigae cu aluat de soia).

 

 3) Jeon. Jeok (Plăcinte )

Jeon este un fel alcătuit din carne, fructe de mare sau legume prăjite după ce  au fost tocate sau tăiate în felii şi învelite mai întâi cu făină de grâu şi ou bătut.

Haddock jeon

Jeok-ul se compune din ingrediente prăjite după ce au fost mai întâi condimentate şi puse la frigare.

 

4) Hoe. Pyeonyuk. Jokpyeon ( Peşte crud / Carne crudă. Carne presată. Picioare presate)

Hoe este o mâncare din carne sau peşte crud cu legume asezonate cu sos de soia oţetit, pastă de chili, cu oţet sau muştar. Carnea, peştii sau legumele pot fi de asemenea înăbuşite în clocot.

Pyeonyuk este un alt fel din carne de bovină sau porc, presată şi feliată.

Jokpyeon este format din capul şi picioarele de bovină fierte un timp îndelungat, apoi lăsate să se întărească şi feliate.

5) Jangajji (Condimente)

Jangajji este un fel secundar ce are la bază legume, în general ridichii coreene, castraveţi, campanule şi usturoi. Acestea sunt lăsate să se înmoaie în sosul de soia sau pastă de soia.

6) Jeotggal (Fructe de mare macerate în sare)

Jeotggal este un fel secund având la bază creveţi, anşoa sau scoici pe care le lăsam la macerat în sare. Este servit drept fel secundar sau utilizat ca asezonament.

7) Sukchae (Legume fierte în apă sărată)

Sukchae este format din legume fierte în apă sărată timp de câteva minute. Putem să le asezonăm sau să le prăjim în ulei. Este unul din cele mai servite feluri secundare.

8)  Kimchi (Legume asezonate şi puse la fermentat)

Kimchi este un fel de mâncare format din varză chinezească sau ridichie albă. Le lăsăm la macerat  în sare după ce au fost asezonate cu chilii / ardei, usturoi, ceapă verde, ghimbir şi saramură. Apoi totul este amestecat şi lăsat la fermentat. Kimchi este fără îndoială cel mai cunoscut fel de mâncare în afara ţării şi cel mai servit în interiorul ei.

 

 

About R. Simona

Nimeni nu se poate cunoşte singur, de aceea are nevoie de alţii. Aceştia îl ajută să se descopere, să înveţe să-şi distingă prietenii , să se dezvolte şi să împărtăşească cu ei pasiunile. Pasiunea mea este de a cunoşte "noutatea" fiecarei zile. Care este a ta?

Discuție

13 thoughts on “Lectie in bucatarie: Felurile secundare

  1. Buna! Ce n-am inteles eu prea bine este daca kimchi este ‘o garnitura’ sau un fel de mancare separat .Dupa cum arata ar fi mai mult o garnitura, dar , comparand cu varza noastr murata, a noastra se si gateste.Ei!Cam ast e si daca mai am nelamuriri mai intreb.Multumesc.

    Posted by Magda Magdalena | 2011/09/28, 6:58 AM
    • Buna! Kimchi este de regula, o garnitura, fiind cea mai folosita in bucataria coreana. Insa poate fi si ingredientul din multe mancaruri principale: tocanita/mancarica cu kimchi ,supa de/cu kimchi si orez fiert cu kimchi. De asemenea retelele variaza in functie de regiune, astfel incat poti gasi numeroase moduri de a pregati kimchi-ul sau de a-l gati.

      Posted by R. Simona | 2011/09/28, 10:21 AM
  2. Ahh asa de dimineata cum este acum mi se face cam foame.Dupa mine,as manca mancare coreeana chiar daca nu mi-ar fi foame =)) Mi se pare atat de delicioasa,genul ala de mancare pe care o mananci pana numai poti dar totusi nu te poti opri XDXD
    Nu stiu daca as putea sa-mi fac un clasament al mancarurilor mele preferate coreene,si nici nu am apucat sa le gust pe toate =)))
    Cu ajutorul acestui articol am mai aflat cate ceva despre Jeon. Jeok si Pyeonyuk despre care nu stiam pana acum.Sper sa am ocazia sa le gust odata,par foarte bune!

    Posted by Yomi Midori | 2011/09/28, 9:05 AM
  3. Ce de bunataturi….yummi:))
    Placintele Jeon. Jeok par atat de deliciose dupa cum sunt descrise cat si dupa poza!
    Cat despre Kimchi este cel mai cunoscuta mancare traditionala din coreea ceea ce ma face si mai curioasa despre gustul ei faimos:)
    bun articol si va asteptam cu mai multe articole despre Korean cuisine:)

    Posted by Lee Hana | 2011/09/28, 12:51 PM
  4. Jeon-ul si Pyeonyuk-ul arata foarte bine , probabil din cauza faptului ca cea mai buna leguma pentru mine este carnea:D , sau pentru ce sunt absolut lihnita (eu=1 „desteapta” care citeste articole sau la emisiuni tv despre mancare).Dar si Kimchi-ul arata foarte promitator , yum yum =p~

    Posted by Angela Costina | 2011/09/28, 4:21 PM
  5. Pyeonyuk-ul arată destul de apetisant. Sincer mi-a cam făcut poftă şi nu am voie să mă ating de mâncare la ora asta..sau de carne în general. T_T
    Mă întreb dacă se poate face Kimchi şi cu varza noastră. Mă cam bate gândul. :)) =p~

    Posted by chokyulath | 2011/09/28, 8:36 PM
  6. Yumm pare delicios si si cred ca e.. Vreau sa gust :X cred ca are gust si mai bun daca mergem in corea sa o mancam ;))

    Posted by Sawsan Al Maoula | 2011/09/28, 9:27 PM
  7. Totul suna asa de bine as vrea sa le incerc pe toate.Bucataria coreeana este atat de sanatoasa si arata foarte delicios as vrea un restaorant cu specific coreean si la noi in tara astfel as putea gusta cea mai buna mancare.Acasa fac degeaba pentru ca este imposibil sa iasa la fel de buna ca a lor.
    Cel mai mult mi-as dori sa incerc „Hoe. Pyeonyuk. Jokpyeon” pentru ca ar fii ceva cu totul nou pentru mine avand in vedere ca nu am mai mancat carne cruda.De asemenea sunt foarte curioasa de gustul placintelor coreene?!…

    Posted by Andreea Ianos | 2011/09/28, 10:17 PM
  8. Waaa, ce apetisant arata., Chiar daca nu ma omor eu dupa carne, as incerca orice e pe acolo. Supa aceea arata asa apetisant si promitatoare. Aish, mi s-a facut foame. Si kimchi-ul arata mai bine ca niciodata. Cand o sa merg in Coreea la un restaurant o sa infulec tot ce gasesc, inclusiv castroanele si betele. Totusi, nu cred ca as incerca Jokpyeon, acum ca stiu ce inseamna…Nu stiu, pare prea dubioasa treaba. Dar, daca nu mi se spune decat dupa ce mananc din ce sunt facute, e ok. Probabil ar reusi sa ma pacaleasca sa mananc si intestine😄.

    Posted by Old Triangle *kyaha* (@oldtriangle) | 2011/10/01, 5:38 PM
  9. acum observ ca am avut o problema de exprimare:)) Cat despre Kimchi este cea mai cunoscuta mancare traditionala din coreea .ma scuzati ^__^ probabil mi-a fost prea pofta cum citeam si asta mi-a distras atentia:))

    Posted by Lee Hana | 2011/10/04, 2:05 PM
  10. Daca ne-ai lasa si niste retete ar fi minunat. Nu am incercat niciodata mancarea coreeana, dar tare mult as vrea. Pana acum, dintre toate mancarurile exotice, nu am gatit decat sushi. Ar fi interesant sa gatesc ceva coreean, cu toate ca unele ingrediente se gasesc cam greu sau deloc la noi. Cred ca o sa incerc Heo, dar cu peste, mi s-ar parea ciudat sa mananc carne cruda.

    Posted by KimSuroLover | 2011/10/05, 10:45 PM
  11. Papa bun :-> Am lasat un comm intr-un articol ca am facut „Kimki”, dar eram obosita si pofticioasa, defapt trebuia sa scriu „Namul” ^^ Orcum, multumesc ca ati scris despre toata aceste mancare, vreau sa invatz sa gatesc in stil Coreen🙂

    Posted by 예소야 Roxana | 2012/01/05, 8:54 PM
  12. Coreean*😛

    Posted by 예소야 Roxana | 2012/01/05, 8:54 PM

Lasă un răspuns

