citeşti...
→ CUISINE DEX, → SOUTH KOREA DEX

Lectie in bucatarie: Deserturile

Printre multele feluri de mâncare, cel mai îndrăgit este desertul, iar Coreea se mândreşte cu numeroase minunăţii culinare dulci.

  1. Yakwa (약과) ( Patiserie coreană cu miere)

« Yak » se traduce aproximativ prin remediu, iar « kwa »  înseamnă prăjitură. Desertul Yakwa  este făcut din făină, miere şi scorţişoară. Coreenii mănâncă acest desert la orice ocazie  specială precum aniversări, căsătorii, 1 Ianuarie etc. În Coreea, putem găsi Yakwa la preţuri convenabile în supermarket-uri sau pe stradă.  Putem găsi de asemenea şi mini-Yakwa, prăjituri ce sunt mai dulci decât cele obişnuite.

2.      Hoddeok (호떡)  ( Clătite umplute cu sirop de zahăr brown )

Originea Hoddeok-ului este specială deoarece a apărut în China. Acum mult timp coreenii  îi numeau pe chinezi « ho »  ( este un peiorativ, deci nu mai este utilizat), « ddeok » înseamnă prăjitură coreană. Atunci « hoddeok » înseamnă prăjitură  făcută de chinezi. Dar de ce este această prăjitură din bucătăria coreană? De fapt, chinezii au deschis magazine în Coreea unde au vândut hoddeok sau ravioli chinezesc (« mandu » în Coreea). La început, hoddeok-ul făcut de ei era diferit de cel ce se mănâncă astăzi. De-a lungul timpului, coreenii au adăugat zahăr brun, scorţişoară etc. Acum, hoddeok-ul corean şi cel chinezesc sunt două feluri diferite.

3.      Gyeongdan (경단) ( Biluţe de orez dulce)
Gyeongdan- ul este un ddeok, realizat cu orez lipicios. Îl umplem cu cartofi, seminţe de susan, castane, fasole roşie etc şi le adăugăm aluatului. Străinilor s-ar putea să nu le placă acest desert, deoarece necesită mestecat. La gust seamănă cu gnocchis , însă e mai dulce.

4. Danhobakddeok (단호박떡)

Danhobakddeok-ul este făcut din dovlecel dulce. Este o prăjitură, însă gătită la abur. Nu necesită mestecată îndelung şi de aceea este printre deserturile preferate de stăini. Le putem găsi în supermarket sau în cafenelele ddeok, unde putem alege din multe feluri de « ddeok cake  ».

5.Danpatbbang (단팥빵)

În Coreea, fasolea roşie este populară datorită gustului său. Cu acest ingredient  gătim juk (supă coreană ), ddeok şi pâine .Poate ati ghicit deja, « danpat » vrea să însemne fasole roşie şi « bbang »este termenul pentru pâine.  Pot fi gătite şi mini-danpatbbang.

Poftă bună !

Peiorativ = care are sens defavorabil; depreciativ, disprețuitor

Ddeok = prăjitură din orez

Care este desertul tău favorit?

About R. Simona

Nimeni nu se poate cunoşte singur, de aceea are nevoie de alţii. Aceştia îl ajută să se descopere, să înveţe să-şi distingă prietenii , să se dezvolte şi să împărtăşească cu ei pasiunile. Pasiunea mea este de a cunoşte "noutatea" fiecarei zile. Care este a ta?

Discuție

10 thoughts on “Lectie in bucatarie: Deserturile

  1. Nu sunt moarta dupa deserturi, dar ador bilutele alea de orez, am zis ca le incerc si eu intr-o zi:D nu sunt atat de complicat de facut. Oricum bucataria lor este extraordinara:X

    Posted by Tony Giny | 2011/10/03, 5:20 PM
  2. Ati spus cumva clatite? Ador clatitele umplute cu zahar, mmmmm, maiales daca e brum ,e o nebunie.Bilutele alea de orez arata foarte bine, nu ma omor eu dupa legume fara o tona de sare , dar as face un sacrificiu pentru ele🙂. Danpatbbang sau ceva in genul felului acesta de mancare am vazut si in manga , chiar eram curioasa cu ce erau umplute „painicile” astea, pentru ca elevii le mancau la masa de pranz , arata foarte bine si dupa ingrediente sunt foarte sanatoase :X

    Posted by Angela Costina | 2011/10/03, 8:39 PM
  3. yummi …..chiar aveam pofta de dulce si uite voi mi le-ati oferit pe masa:)
    Toate par delicioase,insa sunt foarte curioasa de acele bilute dulci de orez care par atat de irezistibile.Acel contrast de culori este mirific, iti da o senzatie de delicios fara sal gusti:))
    ❤ haja meoggo Ddeok!🙂 Ddeok 먹자!!!

    Posted by Lee Hana | 2011/10/03, 11:49 PM
  4. Pfffua…eu sunt nebuna dupa dulciuri dar incerc sa nu mananc atat de multe pentru ca nu sunt prea sanatoase :)) Dintre dulciurile coreene nu am reusit sa gust decat cateva,ceva cu gingseng si numai stiu ce😄 Dar dintre cele prezentate cred ca as manca si nu m-as mai putea opri.Spre deosebire de deserturile noastre pline de kcal ,acestea par mai light si mult mai sanatoase.

    Posted by Yomi Midori | 2011/10/04, 9:01 PM
  5. Hoddeok arata genial.❤ Sunt convins ca are si un gust delicios. Si cum sunt obsedat de produsele de panificatie, mi se par geniale si acele mici, dragute, pufoase, lucioase, etc. danpatbbang.😀 Dar oricum, ador dulciurile in general, deci le-as incerca pe toate, fara discriminari. :))

    Posted by Tedi Bercu | 2011/10/07, 12:42 AM
  6. Deja am pus ochii pe prajiturile alea cu miere. Ador mierea in orice! Odata am pus miere in salata si chiar a fost buna😄. Anyway, pe langa alea, as incerca si bilutele din orez dulce. Defapt, as incerca cam orice mi-ar da in materie de dulciuri. Mi-as umple falcile cu dulciuri la orice ocazie +w+

    Posted by Old Triangle *kyaha* (@oldtriangle) | 2011/10/09, 3:22 PM
  7. Wah, chiar daca am mancat acum o ora, privind pozele astea mi s-a facut o poooofta😐 :))
    Vaaai, mi s-a facut gura apa !
    Aish, ce-as vrea sa ma duc acolo sa mananc tot ce se poate manca de la ei. Macar nu o sa ma ingras prea tare pentru ca multe dintre mancaruri sunt sanatoase.😀
    Taaah, vise😦
    Dar tot vreau sa merg. Voi vedea eu cand😀

    Posted by Izw Bizw Tizw | 2011/10/09, 8:01 PM
  8. Toate arata asta de delicios,acuma m-as sui in avion numai pentru a manca in Coreea.As fii foarte tentata sa incer acele bilute de orez pentru ca este ceva ce la noi nu o sa gasesc niciodata.Sunt foarte curioasa ce gust are fasolea rosie pentru ca mie nu imi place fasolea in general,dar cred ca fasole rosie as manca fara nici o problema.
    Abia astept sa pot gusta si eu din delicatesele bucatariei Coreene.

    Posted by Andreea Ianos | 2011/10/16, 12:41 AM
  9. …….stiam de ja ca coreeni nu se omoara dupa dulciuri,adika iei nu au multe feluri de prajituri sau chesti de genu,pt iei singurele dulciuri sunt acele prajituri din orez care nu sunt etraordibari de dulci,iar ca si desert dupa masa iei manca fructe asta reprezinta un desert pt iei,iar prajiturile din orez le fac de sarbatori cum ar fi chuseokul sau anul nou etc

    Posted by pinky rullzz | 2011/10/23, 9:09 PM
  10. Bun BUn BUn :-> O sa incerc sa fac si eu (Cu ajutor) si va zik dupa aceea care e preferata mea, dar cred ca toate sunt GUSTOASE :->

    Posted by 예소야 Roxana | 2012/01/05, 10:24 PM

Lasă un răspuns

