citeşti...
→ SOUTH KOREA DEX

PIGGYBACK RIDE sau PE MINE CINE MĂ CARĂ ÎN SPATE???

Una din temele care se întâlnesc în mod frecvent în k-drame și care ne-a atras atenția prin scenele haioase/romantice/memorabile: PIGGYBACK RIDE sau, în traducere liberă – PE MINE DE CE NU MĂ CARĂ PRIETENUL MEU AȘA???

Pentru a discuta despre căratul în spate, trebuie să menționăm câteva lucruri despre coreeni:

  1. Cultura consumului de alcool;
  2. Skinship.

Coreenii sunt precum irlandezii estului. Consumă alcool în cantități foarte mari. Așa că nu este o exagerare când vedem personajele din drame fiind social presate să consume alcool, dând pe gât mai muuuulte sticle de soju la o masă, în special după ce au fost părăsiți de iubit/iubită, concediați sau orice alt motiv din viața de zi cu zi a personajului ce i-ar putea oferi o scuză.

Bineînțeles că vom vedea personajele literalmente leșinând/pierzându-și cunoștința din cauza alcoolului.

Skinship este un cuvânt Coreeano-Englez (folosit în Coreea, nu în State) creat de primii pentru a exprima diferite niveluri de intimitate fizică, sau, mai simplu spus, de atingere. Aceasta poate fi o simplă ținere de mâini, un sărut sau sex. În public, coreenii sunt conștienți de anumite limite, țin cont de regului de politețe și de anumite valori transmise de-a lungul generațiilor. De exemplu, în public, ei nu se pupă pe obraz. Ideea e că, pentru ei, atingerea chiar înseamnă ceva.

Scenariul cel mai comun atunci când este implicat căratul în spate este clasicul sunt-prea-beată-vrei-să-fii-cavalerul-meu-în-armură-strălucitoare-și-să-mă-cari/duci-acasă. Găsim această temă aproape în fiecare dramă și fiecare erou romantic câștigă bile albe prin această metodă.

În esență, piggyback ride este o scuză ca cei doi să se atingă în modul cel mai inofensiv cu putință. Din cauza că este o demonstrație de masculinitate a puterii alfa frumos împachetată cu o fundă colorată, câștigă extra puncte petru că face lumea femeilor să ofteze și să se gândească de ce prietenii lor nu pot face și ei așa ceva.

În termeni practici, serialele au nevoie de scuze pentru a oferi audienței scene de apropiere fizică. Așa că: alcool + piggyback ride = personajele trec la un alt nivel/la o altă barieră de intimitate, mai ales dacă, inițial, personajele se urăsc.

Dincolo de consumul de alcool și de scuza pe care acesta o oferă pentru skinship, piggyback ride este o imagine la scară diferită a unei copile pe umerii tatălui ei. Nu vreau să dezvolt o analiză psihologică complicată, dar, ficțiunea într-o societate patriarhală reflectă valorile care sunt considerate a fi corecte în acea cultură.

Piggyback ride practic întinerește femeia și creează barbatului acea aură de substitut patern. Îi conferă bărbatului acea imagine care se asociază cu o figură de erou care te apără, este de încredere, te face să te simți în siguranță … exact ca un tată. Piggyback ride elimină orice nevoie de a afirma de fapt că eroul, sub aspectul de tip dur, este de fapt un bărbat grijuliu, dulce și drăguț.

Discuție

22 thoughts on “PIGGYBACK RIDE sau PE MINE CINE MĂ CARĂ ÎN SPATE???

  1. Sincer, eu nu m-as vedea dusa asa de iubitul meu… probabil tine si de cultura tarii respective. In Coreea fetele sunt si f subtirele si finute si din cauza asta le este usor baietilor sa le care. Este o idee foarte dragutza si sincer ador fazele astea in filme, dar eu personal nu m-as vedea carata asa:D Si in legatura cu bautul… cred k sunt obisnuita sa beau ca ei, diferenta este ca tin la bautura:))) [modesta d mn:P]

    Posted by Tony Giny | 2011/10/03, 5:19 PM
  2. Imi plac scenele de piggyback ride, sunt cam in toate dramele, dar daca nu ar fi, le-as simti lipsa. Eu am observat 2 cazuri in care baiatul cara fata in spate: cand este prea beata cum ai descris si tu in acest articol si cand isi scranteste glezna sau isi rupe tocul.

    Posted by Madalina Dosa | 2011/10/03, 6:13 PM
  3. Buna! Si mie imi plac aceste scene si chiar faceam comparatie cu cultura noastra , europeana. Imi place cum isi saruta ei femeile pe frunte.Da, cred si eu , din tot ce am vezut pana acum, ca femeile , sau fetele ca sa fiu mai exacta, sunt considerate ca niste copii rasfatati.Se vede si din felul in care „cer ceva”, modalitate pe care , daca noi am experimenta-o, lumea ar spune ca nu suntem zdravene. Chiar intrebam o prietena care a fost in Coreea daca intradevar barbatilor coreeni le place sa le ada maimutarindu-se in felul ala ca sa obtina ceva si mi-a spus ca au mai inceput si ei sa se schimbe. Sunt multe diferente!

    Posted by Magda Magdalena | 2011/10/03, 7:07 PM
  4. Mie imi place situati in care fata il cara pe baiat in spate :))

    Posted by VeVy Daniella | 2011/10/03, 7:57 PM
  5. Pe mine nu ma cara nimeni. Mi-ar fi mila de persoana aia. Nu vreau sa ajunga la spital din cauza mea. Oh gosh. Dar, in schimb, imi place mult cand ii vad asa lovey-dovey dupa o bauta zdravana. Mereu se termina frumos. Chiar cand prezinta scene in care vomita la baie. Oricat de scarboasa ar fi, tot intervine momentul maxim cand tipul ii tine parul si o bate pe spate. Am observat ca-mi imi place sa vad asta in dramele coreene. Daca ma uit la un film american care prezinta aceeasi secventa, mi se pare scarbos. Aici in schimb mi se pare de o cutenie nemarginita. Poate influenta dramelor si a kpop-ului m-au facut sa cataloghez astfel scenele. Totusi, prefer sa vad asta decat sa o traiesc pe pielea mea, pentru ca, dupa cum am spus, mi-ar fi mila de persoana care m-ar cara. Coreencele din drame sunt slabe si probabil n-au oasele asa grele. Si oricum, la ei e promovata fragilitatea la femei. Ceea ce mi se pare foarte cute.

    Posted by Old Triangle *kyaha* (@oldtriangle) | 2011/10/03, 11:22 PM
  6. awwww cand aud piggyback ride mi se face pielea de gaina<3 mi se pare atat de dragut din partea persoanei iubite….accentueaza oarecum firul romantic.
    Desi unora li se pare freaky,insa eu cred ca si iubirea trebuie sa fie copilaroasa ,pentru ca daca nu. pana la un anumit punct devine oarecum…. monotona.
    Prima data am vazut piggyback ride in serialele coreene,si mi sa parut foarte charming,apoi pe parcurs am constatat in majoritatea dramelor existenta unei astfel de scene,ceea ce devenea partea mea preferata.
    La noi prin tara nu prea dai de astfel de scene.Imi place ideea ,de aceea mereu mi-a placut acel ceva ce e diferit de noi:) Coreea HWAITING!!

    Posted by Lee Hana | 2011/10/03, 11:34 PM
  7. Ce ma amuza cand vad scene de genul acestea prin drame si seriale.De fiecare data fata prostuta de imbata de cade sub masa iar tipul dur si indiferent devine brusc sensibil si grijuliu,o ia pe tipa si o duce in spate pana acasa.Nu a fost drama la care sa ma uit si sa nu vad o scena de genul asta.Ceva tipic, dar totusi foarte dulce!La ei deja a devenit ca o amprenta,ca ceva ce ei au inventat =))

    Posted by Yomi Midori | 2011/10/04, 9:07 PM
  8. 1.Thank heavens ca nu trebuie sa ma imbat ca sa ma care cineva in spate la noi in tara:))) .
    2.Probabil, caratul in spate in locul celui „princess style” apropie personajele fizic mai mult , gen bataile inimii, muschii tipului =P~ *cough* sau le place foarte mult sa isi sopteasca in ureche *faints* *cough*
    3.Pur si simplu niste obsedati de greutate si nu vor sa o care pe brate pentru ca, tipa ,in realitate cam anorexica , e prea „grasa” :)))
    4.Sa nu uitam ca fetele mai sunt carate in spate si cand cineva le cafteste la scoala , metoda foarte intalnita in drame, care trezeste trasaturile „male alfa” din tipul rece si distant ,acesta vrand brusc vrea sa vorbeasca despre sentimente , nu ca m-as supara daca ar fii si tipii in realitate asa :)))
    P.s. – go to coreea – ia la ochi un tip bun – fa-te crita – pune-l sa te care in spate=iubire pana la adanci batraneti , *shakes head in denial ,vigorously* , dar totusi o fata poate sa viseze🙂

    Posted by Angela Costina | 2011/10/04, 10:20 PM
  9. Articolul asta m-a facut sa rad foarte tare :)))))) Sa stii ca ai dreptate! Nu m-am gandit niciodata la cat de profund ar putea fi un astfel de gest. Si chiar se intampla dupa ce ea se imbata… :)))))

    Posted by Miruna Radutoiu (@MiryBlue22) | 2011/10/06, 6:34 PM
  10. Wow, first of all, trebuie sa zic ca imi place foarte, foarte mult cum a fost prezentat conceptul; felicitarile mele sincere! 2nd, mi se par EXTREM de amuzante scenele in care fetele se imbata in drame, si implicit avem parte de acest piggyback ride, care mi se pare un gest destul de dragut in a romantic way, mai ales in cultura lor, care trebuie sa recunosc, ma atrage MULT mai mult decat cultura noastra, care merge pe ideea „cat mai multa piele la vedere, cat mai multe atingeri, cat mai multe saruturi exagerate, toate in public! altfel n-au farmec”. Deci da, toate aceste mici „skinship-related stuff” au farmecul lor.❤

    Posted by Tedi Bercu | 2011/10/07, 12:38 AM
  11. coreeni sunt cu totul si cu totul speciali ..in Romania nu cred ca cuplurile s-ar abtine din sarutat in oras sau intr-un loc plin cu oamnei ( exista si exceptii) dar nu numai in Romania ci si in alte tarii. Hm… si daca tipul nu prea are forta si tu te imbeti :)) ce face saracu ?:)) hm.. chiar sunt curioasa .. dar in dramele coreene aceste faze sunt si romantice dar si haioase de aceea imi plac foarte mult 🙂

    Posted by Hyun-ae Katoka | 2011/10/11, 10:54 PM
  12. Aceste momente sunt genul de scene care mi-ar lipsi foarte mult daca nu le-as vedea intr-o drama.Imi place foarte mult ideea cu caratu in spate pentru ca este romantica si iti arata cat de grijului este baiatul defapt.De asemenea imi place ideea ca personajele se urasc si apoi o cara in spate si se indragostesc,iar faptul ca fata este foarte rusinata dupa ce afla ca sa imbatat si ca a fost carata in spate,dar e si foarte fericita chiar ma face sa ador aceste momente.Nici eu nu sunt de acord cu giugiuleala in public pentru ca mi se pare de prost gust ca tu sa te saruti in timp ce oameni se uita si trec pe langa tine.
    As vrea sa vad si la noi astfel de comportament grijuliu si civilizat.

    Posted by Andreea Ianos | 2011/10/16, 12:32 AM
  13. Ei, ce stiti voi cat e de romantic stilul princess? Eh, dar cand ai pus odata cu varsta cam multe kile pe tine nu poti decat sa oftezi amintindu-ti…

    Posted by Viorica | 2011/11/08, 12:52 AM
  14. E att de cute faza asta❤ Ce-as vrea sa mi se intample si mie ^^ Imi place la nebunie felul in care isi expreima Coreenii sentimentele ^__________^

    Posted by 예소야 Roxana | 2012/01/05, 10:26 PM

Lasă un răspuns

