citeşti...
→ SOUTH KOREA DEX, COREEA DE SUD, HALLYUDEX, korea food and drinks ♥~

UN ALT FEL DE SĂRBĂTORI COREENE

Dacă te uiți cu atenție, ai la data de 11 noiembrie sau 11.11 = un total de 4 cifre de 1 în șir. Este tot ce ai nevoie ca să creezi o sărbătoare în Coreea. De la mijlocul anilor ’90 data de 11.11 a fost sărbatorită sub denumirea de „ZIUA PPEPPERO”, nume dat de un snacks pus pe piață de Compania de Dulciuri LOTTE.

Acadelele lungi ca niște bețe, obligatoriu trecute prin ciocolată par a arăta precum cifra „1” și, astfel, s-a născut un ritual anual printre îndrăgostiți și colegii de muncă ce își oferă drept cadou cutii cu acadele. Deloc surpinzător că această zi a devenit un fenomen de marketing (în 2005, cifra de afaceri numai pentru luna noiembrie arăta 44bilioane won).


Ca să contracareze monopolul pe piață al companiei, în ultimii ani, guvernul a încearcat să promoveze  de asemenea ziua de 11 noiembrie ca „ZIUA GARAETTEOK”, zi a consumului de prăjiturele de orez.

Industria alimentară face tot posibilul să promoveze și data de 3 martie (pronunțată „sam-sam” în coreeană) ca „ZIUA SAMGYEOPSAL”, ziua în care consumi deliciosul bacon coreean pe grătar.

2 mai este desemnată a fi „ZIUA RAȚEI” iar ziua următoare de 3 mai este „ZIUA OSAN”, când ar trebui să mănânci calmar și carne de porc.

2 iunie este desemnată a fi ziua în care trebuie să mănânci produse organice.

5 iulie este „ZIUA SUPEI DE PEȘTE”.

9 septembrie (pronunțat „gu-gu”) este ziua în care toți trebuie să mănânce pui.

Cu atat de multe „sărbători” nu este de mirare că acestea sunt celebrate de tineri și bătrâni deopotrivă. Într-o societate în care întrebarea obsesivă este „Tu când ai de gând să te căsătorești???”, nu este o coincidență faptul că multe sărbători gravitează în jurul conceptului de dragoste.

Există, bineînțeles, ZIUA SFÂNTULUI VALENTIN, dar tradiția locală cere ca femeile să fie cele care oferă cadouri pe data de 14 februarie.

Pe de altă parte, 14 martie este „ZIUA ALBĂ” când bărbații sunt cei care fac cadouri (valoare triplă față de cele primite de ei pe 14 februarie!!!!).

În timp ce cele două sărbători sunt de proveniență americană și, respectiv, japoneză, există multe alte sărbători ce sunt sută la sută de origine coreeană. Una dintre ele este 14 aprilie, „ZIUA NEAGRĂ” ce este „sărbătorită” de cei singuri, fără un partener. Spre deosebire de celelelte zile, nu vei vedea trotuare pline cu tarabe ce vând ciocolată. În această zi se mănâncă jjajangmyun, noodles serviți cu un sos foarte închis la culoare.

Dar, să nu ne oprim aici. Fiecare zi de 14 a fiecărei luni a fost desemnată a avea legătură cu dragostea.

14 mai este „ZIUA TRANDAFIRULUI”, 14 iunie este „ZIUA SĂRUTULUI”, iar 14 iulie este „ZIUA DE ARGINT” când faci schimb de inele de argint cu persoana iubită. 14 august este „ZIUA VERDE” când cuplurile beau sticle de soju (îmbuteliat numai în sticle verzi).

21 mai este „ZIUA CUPLURILOR CĂSĂTORITE”, iar 6 iunie este „ZIUA COPILULUI”.

Voi ce ziceți, mai au loc și de alte sărbători?

Idei/sugestii/propuneri???

 

Discuție

11 thoughts on “UN ALT FEL DE SĂRBĂTORI COREENE

  1. Bine ca nu stau acasa ca de „ChuseoK” !La noi s-ar ajunge sa nu se mia lucreze daca ar fi atatea sarbatori! Frumos ca stiu sa-si faca viata frumoasa!

    Posted by Magda Magdalena | 2011/10/23, 8:16 PM
  2. wow cate sarbatori trebuie sa retina!
    Imi place foarte mult faptul ca ei isi respecta traditiile si sarbatoriile tratandu-le cu mult aspect! Sunt foarte inovatori cand vine vorba de cadouri,de exemplu in imaginea 4 observam o decoratie frumoasa si in acelasi timp acele plusuri dau un aer copilaros cuplurilor ceea ce este foarte cute!Frumoasa e viata cand li se ivesc atatea ocazii ,cel putin viata nu e asa monotona:)

    Posted by Lee Hana | 2011/10/24, 12:37 AM
  3. Cate sarbatori! Cand am inceput sa ma citesc, ma gandeam ca va scire doar despre Peppero Day, despre care eu stiam deja, dar sunt atat de multe. Eu mai stiam doar de White Day, Black Day si bineinteles de Valentine’s day, desi nu stiam ca Black Day e coreeana, eu credeam ca e japoneza ca si White Day. Din februarie pana in august in fiecare zi de 14 poti sarbatori dragostea. Ce frumos ar fi sa sarbatoresc si eu toate astea, pe 2 mai sa mananc rata pe 3 mai calmar si carne de porc. E foarte avantajos pentru cei care vand aceste alimente sa aiba o sarbatoare in care lumea sa manance doar asta.

    Posted by Madalina Dosa | 2011/10/24, 3:28 PM
  4. Pakt k p 5 iunie nu este vreo sarbatoare:))) k la cate sunt in jurul zilei mele de nastere… o tinem tot intr-o petrecere:)))

    Posted by Tony Giny | 2011/10/24, 11:10 PM
  5. Vaiii pai cred ca daca noi am avea atatea sarbatori am intra intr-o a doua recesiune =))
    Dar sunt toate asa colorate,cred ca mi-ar fi pe plac multe dintre ele desi unele mi se par destul de ciudata cum ar fi de exemplu “ZIUA SUPEI DE PEȘTE” dar imi place mult de tot ideea de ZIUA ALBA kkkkk valoare tripla :>
    Frumoase traditii!

    Posted by Yomi Midori | 2011/10/26, 9:00 AM
  6. Ehe, coreenii astia sunt pusi pe sarbatorit ! :)) Mie nu-mi convine ! Vreau si eu !😀 Banuiesc ca astea nu sunt toate sarbatorile,asa-i? :))
    Imi plac „ziua alba” :>♥ , „ziua trandafirului” ♥ si „ziua sarutului” ♥. Si ma deprima „ziua neagra”. Adica cum poti sa sarbatoresti singuratatea? :-s Dar daca pentru ei inseamna sa sarbatoresti inseamna ca e de bine ! Nu le pasa! Ei se simt bine !
    Interesant articol !😀

    Posted by Izw Bizw Tizw | 2011/10/26, 7:29 PM
    • m-am referit numai si numai la un cu totul alt fel de sarbatori … la cele iesite din tipar
      si singuratetea poate fi un motiv de sarbatorire … si, cine stie, poate mai gasesti pe cineva in aceeasi situatie ca tine stand la masa alaturata si iese ceva :))))

      Posted by adinadriana | 2011/10/27, 5:42 PM
  7. Oh yeah! Daca aveam si noi atatea sarbatori ,chiar m-as bucura mai mult de trecerea timpului , din cauza simplului fapt ca nu il pierd degeaba, cred ca mi-as face prieten numai ca sa am cu cine sa sarbatoresc , si hey , as avea motiv sa ma despart de el , sa sarbatoresc pe 14 aprilie faptul ca sunt singura (errr , cred ca am cam interpretat gresit😀, hehe ).
    Chiar daca nu sunt o mare iubitoare a zilei indragostitilor, (nu , nu imi place sa vad oameni transformandu-se in lipitori sau pesti , si da, acestia pot sa isi pastreze hainele pe ei oricand) m-as distra de minune facand/cumparand ciocolatele pentru prieteni sau persoanele iubite (as rade groaznic de mult >:))) ).
    Dupa parerea mea e un sentiment foarte placut sa sti ca mananci acelasi lucru ca restul populatiei🙂 .

    Posted by Angela Costina | 2011/11/01, 9:15 PM
  8. Cat de cute ^^ Atatea cadouri ^^ Ursuleti ^^ Cat de cute ar fii sa avem si noi sarbatorile acestea, si daca nu ne-am nuce la scoala si la serviciu atunci cand ar fii sarbatorile ar fi si mai bine :)) Super cute articolul❤

    Posted by 예소야 Roxana | 2012/02/26, 7:56 PM

Lasă un răspuns

