citeşti...
→ CUISINE DEX

[HOW TO] 3 prăjituri coreene

안녕 (annyeong) tuturor! Astăzi vom vedea cum se prepară 3 prăjituri de orez coreene.

În cultura bucătăria coreeană, orezul nu se foloseşte numai la felurile principale, ci şi la unele deserturi. Majoritatea prăjiturilor de orez coreene conţin o cantitate foarte mică de zahăr; în schimb, au o grămadă de carbohidraţi! Să începem!

팥인절미 (patinjeolmi) este făcută din orez alb şi chapssal (찹쌀) -orez lipicios. După ce cele două tipuri de orez au fost combinate, amestecul se pune într-o oală la aburit până devine moale. După ce se răceşte se aşează pe o placă de lemn plată numită “anban” (안반). Apoi trebuie rulat prin pudră de soia -“pat” (팥). Chiar dacă o vei reîncălzi după ce se răceşte, prăjitura îşi va păstra textura moale şi gustul. Trebuie să ai grijă când o mănânci pentru că pudra se împrăştie peste tot.

백설기 (baekseolki) înseamnă “zăpadă” în coreeană. Mai întâi, se pune la înmuiat peste noapte orezul lipicios şi maepssal (맵쌀)-cel nelipicios, apoi se scurge apa. Se amestecă după în cantităţi mici într-un mojar cu pistil; când încep să se formeze bucăţele mici care seamănă cu fulgii de zăpadă, se adaugă zahăr şi amidon. Se mai pune puţin la aburit şi gata! Este o reţetă de bază pentru prăjiturile de orez şi cea mai simplă; totuşi este dulce şi gustoasă.

꿀떡 (ggul-ddok) care se traduce “prăjitură de orez cu miere”. Se fierbe orezul într-o oală şi se amestecă apoi cu mepssal. După ce se răceşte, se frământă “aluatul” sub formă de biluţe mici. În mijlocul biluţei se face o gaură şi se toarnă sirop după preferinţă şi se mai adaugă puţin aluat pentru a le acoperi. Această prăjitură este dulce, mică şi drăguţă. Poţi adăuga şi colorant alimentar ca să arate mai vesel.

Discuție

7 thoughts on “[HOW TO] 3 prăjituri coreene

  1. Pentru mine in general, prajiturile si dulciurile in general sunt din ciocolata, acoperite cu ciocolata si cu ciocolata inauntru. Sunt obsedata de ciocolata! Totusi prajuiturele acestea de orez arata apetisant, mai ales baekseolki, dar si ggul-ddok colorate in maro. Imi place gustul orezului cu lapte, deci poate si aceste prajiturele imi vor fi pe plac, si au si mai putine calorii decat ciocolata.

    Posted by Madalina Dosa | 2011/11/06, 11:20 AM
  2. Am vrut sa fac si eu 꿀떡. Nu am avut inca ocazia, dar sper in viitor sa cumpar faina de orez:D oricum mancarurile lor sunt delicoase, va spun eu care am incercat deja cateva:*

    Posted by Tony Giny | 2011/11/06, 12:10 PM
  3. Hehehe obsesia mea permanenta cu dulciurile :)) Cred ca sunt preferatele mele ever,daca as putea sa mananc numai duliuri si sa nu am ingras ar fi minunat.
    Ohh well…revenind la subiect, prajiturelele astea din orez arata foarte dragut si sunt convinsa ca au si un gust foarte bun,in plus pun pariu ca sunt de o mie de ori mai sanatoase decant toate prostiile dulci pe care le manacm noi zilnic.

    Posted by Yomi Midori | 2011/11/06, 8:47 PM
  4. Cui nu-i plac dulciurile? …asta da intrebare. Cred ca toata lumea vrea sa incerce ceva nou iar astea arata chiar foarte bine si banuiesc, sau ar trebui sa aiba un gust foarte bun. Imi doresc sa am ocazia macar o data sa fac o prajitura coreana😀

    Posted by Georgiana Alexandra | 2011/11/07, 9:04 PM
  5. Frate vreti sa ma omorati ? E ora 7 jumate si inca nu am mancat :(( (low blood sugar , so sorry for the rant) *clears throat* .
    Deci , prea tare, mai ales ca nu ingrasa prea mult , neavand mult zahar in ele , iar din cate stiu eu , orezul nu ingrasa (mai mult ca faina) , dar sa tina cineva ggul-ddok departe de mine , le-as manca pe toate numai pentru ca sunt colorate si micute si dragute :X:X:X . (Stiti cumva cum pot face rost de orez lipicios, presupun ca nu este orezul din pungile noastre normale , ca vreau sa o stresez pe mama >:)) ).

    Posted by Angela Costina | 2011/11/08, 8:28 PM
  6. rice dream….<3 orezul este minunat,il ador! Este neobisnuit modul in care coreenii se pot bucura de beneficiile pe care le ofera orezul , la macare, la prajituri cat si la alcohol..si multe altele! pozele sunt ametitoare ,cred ca majoritatea fetelor sunt inebunite dupa prajituri,dulciuri iar aceste prajituri realizate din orez ne face sa salivam.Priviti nu-i asa ca par delicioare ?❤ mai ales ggul-ddok sunt atat de colorate si de dragute incat nu le poti rezista<3 Cat despre baekseolki parca e un norisor in forma de inima,foarte interesant :):D

    Posted by Lee Hana | 2011/12/09, 12:09 AM

Lasă un răspuns

