citeşti...
→ SOUTH KOREA DEX, → TIPS

Cum să ne comportăm în Coreea de Sud- câteva reguli de urmat

Pentru a fi apreciat de cei din jur, în Coreea de Sud ai nişte simple reguli de aplicat. Haideţi să le învăţăm împreună!

Regulile întâlnirilor:

Întâlnirea are reguli stricte ce trebuiesc urmate:
-Mulţi coreeni dau mâna cu străinii după ce ambele persoane fac plecăciunea, astfel ambele stiluri de salut fiind folosite.
-Persoana cu o funcţie mai mică se înclină în faţa persoanei cu funcţie cu grad mai mare; totuşi, persoana cu funcţie mai mare este cea care întinde mâna prima.

-Persoana care se înclină prima spune “mannaseo bangaseupnida”, care înseamnă ”încântat de cunoştinţă” .
-Aşteaptă să fii prezentat la o întrunire socială.
-Când pleci de la o întâlnire importantă, spune “la revedere” şi înclină-te fiecărei persoane în parte.

Reguli privind oferirea/ primirea cadourilor:

– Cadourile spun multe despre o relaţie şi sunt întotdeauna întoarse.
– Este nepotrivit să-i dai cuiva un cadou scump dacă ştii că acea persoană nu-şi permite să facă acelaşi lucru.
– Dacă eşti invitat în casa cuiva, adu cu tine fructe, ciocolată de calitate.sau flori.
– Cadourile trebuiesc desfăcute uşor.
– Numărul 4 este considerat nenorocos, deci cadourile nu trebuiesc oferite în multipli de 4.
– Oferirea unui lucru în 7 exemplare este considerată norocoasă.
– Împachetează cadourile în hârtie roşie sau galbenă, acestea fiind culori regale. Se poate alterna cu hârtie roz, pentru că semnifică fericire.




– Nu ambala un cadou în hârtie verde, albă sau neagră.
– Nu scrie o felicitare cu cerneală roşie.
– Când oferi un cadou, ţine-l cu ambele mâini.
– Cadourile nu se desfac la primire.

Reguli pentru cină:

Dacă eşti invitat la cineva acasă:
– Preferabil este ca oaspeţii să se întâlnească undeva şi să meargă împreună la gazdă.
– Poţi întârzia maxim 30 de minute.
– Scoate-ţi pantofii înainte de a intra în casă.


– Gazda întâmpină fiecare invitat în parte..
– Gazda poate turna băutură în paharele musafirilor în prezenţa acestora..
– Când musafirii pleacă, aceştia trebuiesc de obicei conduşi până la ieşire, deoarece este considerat nepoliticos să-ţi iei la revedere stând înăuntru.
– Trimite un mesaj de mulţumire pentru invitaţie a doua zi după cină.

Manierele la masă:

– Aşteaptă să ţi se spună unde să te aşezi.
– Cei mai în vârstă sunt serviţi primii; tot aceştia încep să mănânce primii.
– Nu indica niciodată ceva cu beţigaşele pentru mâncare.
– Nu înfige beţigaşele în mâncare.
– Beţigaşele ar trebui puse pe masă după fiecare bucăţică mâncată şi atunci când bei sau vorbeşti.
– Nu încrucişa beţigaşele când le pui în suport.
– Nu lua mâncarea cu mâinile. Fructele ar trebui să aibă câte o scobitoare în ele.
– Oasele sau alte resturi de la mâncare trebuiesc puse pe masă pe o farfurie specială.
– Încearcă câte puţin din toate. Poţi să întrebi ce este fiecare fel.
– Refuză o a doua porţie..
– Termină tot din farfurie.
– Arată că ai terminat de mâncat prin aşezarea beţigaşelor în suportul lor. Nu le aşeza niciodată în paralel cu bolul de mâncare.

Discuție

23 thoughts on “Cum să ne comportăm în Coreea de Sud- câteva reguli de urmat

  1. 🙂 Nu am stiut ca sunt atatea reguli pentru orice, imi place din ce in ce mai mult cultura coreana. Mi se pare interesanta macarea lor. Am mancat Ramyun si chipsuri picante si vreau sa incerc cat ma multe.

    Posted by Georgiana Alexandra | 2011/11/07, 8:50 PM
  2. Au reguli usor de respectat! Si de bun simt,e bine ca ei respecta aceste reguli. Mi se par extrem de ordonati.

    Posted by Lex0andra | 2011/11/07, 8:58 PM
  3. Da intr-adevar aceasta tara are o multime de reguli,care sunt si trebuie respectate in viata de zi cu zi.
    Ma fascineaza toata traditia,cultura cat si plecaciunea lor,care scoate in evidenta importanta politetei fata de celelalte persoane,cu atat mai mult persoanelor in varsta.Au un spirit foarte bun in ceea ce priveste realizarea unui cadou! Culorile cadoului pot semifica multe cat si panglica,ceea ce e bine de stiut pe viitor ca sa nu ne trezim cu surprize.Totusi cred ca majoritatea dintre noi niciodata nu s-ar fi gandit la semnificatia unei culori sau importanta unei panglici,pe un cadou,poate pentru ca noi nu dam importanta unor chestii marunte.Mi se pare interesant ca la urma urmei nu conteaza doar cadoul,ci si modalitatea in care l-ai realizat!Cat despre manierele la masa nu mi se pare nimic iesit din comun,e tipic Coreei care nu uita de politete nici chiar la masa!

    Posted by Lee Hana | 2011/11/08, 1:38 AM
  4. Nu stiam ca este nepotrivit să-i dai cuiva un cadou scump dacă ştii că acea persoană nu-şi permite să facă acelaşi lucru, e foarte interesant, nu trebuie sa-ti faci griji ca e prea ieftin cadoul si ca nu-i va placea, daca stii ca persoana nu-si permite acelasi caodu de la alta firma mai buna. Dca esti invitat in casa cuiva trebuie sa aduci fructe, ciocolata sau flori, deci de asta a venit Raim in Secret Garden cu cosul de portocale; mi se pare un gest dragut. Tot timpul cand primesc un cadou nu stiu cand sa-l desfac, e bine de stiut ca daca primesc un cadou de la cineva coreean sa nu-l desfac la primire. E foarte interesant ca esti intrebat daca mai vrei o portie, dar e politicos sa refuzi.

    Posted by Madalina Dosa | 2011/11/08, 4:59 PM
  5. Stiam de unele reguli de la Eat Your Kimchi , dar doamne, eu cred ca as gresi de emotii toate chestiile astea , sa nu mai spun ca as ramane cu spatele intepenit de la atatea aplecari (presupun ca in Coreea crema de dureri se vinde foarte bine :> ).
    Regulile de masa sunt asemanatoare cu ale noastre si thanks god , parintii mei mi le-au batatorit bine in cap, cu descaltatul in casa nu am probleme ,ma simt tot timpul jenata cand ma roaga cineva sa intru incaltata in casa , asa ca m-as scuti de niste scuze si rugaminti.Este foarte bine ca toti oaspetii ajung impreuna , gazda nu trebuie sa deschida usa de fiecare data cand mai vine cineva ,lasandu-i pe ceilalti singuri , (e in dezavantajul celor care chiar nu au posibilitatea de a ajunge la timp).
    Cadourilor cu pretul pe masura buzunarelor ambelor tabere le spun amen , inteleg ca nu ii poti da cuiva bogat un stift de la marfa confiscata , dar asta nu inseamna ca te faci de rusine primind in schimb ceva mai scump decat casa ta , asa ca scuipatul in cap din cauza banilor e banned din scutece.(partial) :))

    Posted by Angela Costina | 2011/11/08, 8:19 PM
  6. Partea cu taiatul mancarii cu betele nu este valabila, coreeni nu au cum sa isi „taie” mancarea pentru ca nu au cutit, dar o desfac sau sfarama cu ajutorul betelor. De exemplu pizza coreeana se „rupe” cu betele.

    Posted by Diana Voina | 2011/11/09, 8:10 PM
  7. Ofofof cate reguli GOD!! :)) De unele chiar stiam de mai demult si mi se par ok avand in vedere ca sunt niste oameni care intind respectul la maxim.
    De faza cu betisoarele care nu trebuie infipte in mancare nici mie nu mi se pare a fi valabila.De exemplu,puiul din samgyetang se despace cu ambele betisoare,asa am vazut eu….poate nu este valabil peste tot…
    Ohh well..o sa incerc sa mai retin si din celelalte reguli!!

    Posted by Yomi Midori | 2011/11/11, 11:01 AM
  8. Wa…ei sunt un popor bine educat,cu bun simt si cred ca de aceea au si multe reguli pentru a da exemplu tuturor.Au o cultura uimitoare.

    Posted by Cho. | 2012/01/09, 4:39 PM
  9. „- Cadourile nu se desfac la primire.” – aici tin sa va contrazic. Cand am primit un cadou, persoana respectiva a fost foarte curioasa sa-mi vada reactia si m-a pus sa il desfac pe loc. Cat despre culoarea ambalajului… este exagerare.

    Posted by M.G. | 2012/01/12, 3:31 PM
  10. E wow, adica imi place la nebunie😄 Si cel mai ciudat mi se pare oferirea cadourilor cu ambele maini… =)) Nu stiu, sunt foarte diferiti fata de noi romanii… par mai rabdatori, in timp ce noi toti suntem niste repeziti =))

    Posted by Lexie | 2012/01/12, 3:57 PM
  11. am o problema, la ei 4 nu e noroc, la numerele inspirate din chineza, 4 este ‘sa’ , ce in chineza inseamna moarte.

    Posted by H.S. | 2012/01/12, 8:33 PM
  12. Waaaaaaaaaaaaaaaa ^.^ Unele le mai stiam ca acela cu plecaciunea sau ca cadoul (Sunt constienta de cacofonie) trebuie dat cu ambele maini, dar foarte multe sunt noi O.o Multumesc ca ne-ayi spus atatea lucruri noi, trebuie sa fim pregatiti cand plecam in Coreea de Sud🙂

    Posted by 예소야 Roxana | 2012/01/13, 12:21 AM
  13. Cand dai mana cu cineva mai in varsta si/sau cu o functie mai inalta, dupa plecaciune poti sprijini bratul drept cu mana stanga

    Posted by Codrina Grigore | 2012/01/14, 2:00 PM
  14. Totul mi se pare de bun simt, iar articolul este foarte interesant. Nu ajungem noi in Coreea dar e bine de stiut;)
    Multumim!!:)

    Posted by yusty | 2012/02/24, 9:40 PM
  15. Wow! Cate reguli si toate frumoase si bine de urmat de orcine nu numai de catre coreeni! Sunt stilate si usor de urmat~! Multumim de informatie!❤

    Posted by Kim Ai Yurie | 2012/02/25, 2:32 PM
  16. Interesant si folositor articol! ^^ Asia in general e obsedata de maniere si traditii. Imi place latura asta a lor.

    Posted by chibiwitch | 2012/02/25, 3:41 PM
  17. Bine de stiut😀

    Posted by Ana | 2012/02/25, 8:39 PM
  18. foarte folositor!! stiam cateva din ele..unele sunt valabile si la japonezi

    Posted by Seven | 2012/02/25, 10:07 PM
  19. Fara sa vreau mi-am insusit plecaciunile in viata de zi cu zi. Cand merg acasa la prieteni cand zic „buna ziua” fac si plecaciunea de rigoare. Nu mi-am dat seama pana cand nu mi-a atras atentia o prietena.

    Posted by Andreea Constantinescu | 2012/02/28, 11:04 PM
  20. Imi puteti spune de ce dau coreenii mana cu mana stanga uneori?

    Posted by vali | 2015/12/27, 6:17 PM

Lasă un răspuns

