citeşti...
→ SOUTH KOREA DEX

MOKPO

Mokpo (Mokpo-si – 시 / 木浦市) este un oraş- port important din sudul provinciei Jeolla,  cu o populaţie de 260.000 de oameni, înconjurat de dealuri care în partea de sud-vest au deschidere spre mare. Literal, Mokpo înseamnă „port cu multe păduri”.

Posturi precum KBS, MBC şi multe altele au birouri în Mokpo. KBS Mokpo a fost stabilit pentru prima dată în anul 1942, pe când MBC Mokpo, stabilit în 1967, trebuia să lucreze ca post de radio (cu o frecvenţă de 1386 kHz) şi nu ca unul de televiziune.

Mokpo este cunoscut pentru peştele puternic fermentat şi mirositor, numit Hongeo (홍어) şi pentru felurile de mâncare banchan. Hongeo, Kimchi şi Pyeonyuk sunt principalele 3 delicatese ale oraşului; pe lângă acestea, preferate sunt şi caracatiţa cu tentacule subţiri şi Portunus Trituberculatus.

 

Din Mokpo pleacă trenuri spre parcul naţional Tadohae, Chin-do, Hong-do şi insula Shinan. Mokpo este oraşul fostului preşedinte al Coreei de Sud, Kim Dae Jung, care în anul 2001 a primit premiul Nobel pentru pace.

Iată câteva dintre principalele atracţii turistice din Mokpo:

– Parcul Yudal San: clădirea din faţa acestui parc a fost în trecut consulatul japonez. Aici este şi o statuie a lui Yi Sun Shin, care priveşte spre dealul Nojok-bong.

– Plaja Yudal

– Daebandong

– Mokposisa

– Muzeul Maritim Naţional

– Muzeul Folcloric Mokpo

– Centrul Cultural Regional  Hyangto Munhwagwan

Festivalul cultural Mokpo este de asemenea o atracţie, ţinându-se în fiecare septembrie şi octombrie, încă din 1959. El evidenţiază spiritul şi modul de viaţă al oamenilor din Mokpo

 

Simbolurile oraşului:

  • Floarea: magnolia albă
  • Pasărea: cocorul
  • Copacul: prunul

Oraşe surori:

  • Beppu, Japonia (1.10.1984)
  • Hammerfest, Norvegia (23.03.1962)
  • Lianyungang, China (1.11.1992)
  • Changwon, Coreea de Sud (24.12.1998)

Discuție

5 thoughts on “MOKPO

  1. Foarte interesant articolul.
    Ultima poza mi se pare superba *o*
    Am mai cautat poze cu plaja Yudal si mi se pare geniala. Nu se compara deloc cu plajele de la noi -.-”
    As merge acolo si pentru mancare … *Q* imi place sa incerc lucruri noi😄

    Posted by @gabytza (@gabytza93) | 2011/11/21, 10:53 PM
  2. E frumos trebuie sa recunoastem,iar asta am observat din poza a 3-a care imi place foarte mult datorita faptului ca este luat de sus si vedem o mare parte din frumusetea acestui oras.Sunt interesante simbolurile MOKPO-ului ,ma intreb daca orasul meu are vreun simbol:))

    Posted by Lee Hana | 2011/11/22, 2:32 AM
  3. Stiam de orasul Mokpo putine lucruri (Donghae e de acolo ,iar prietena mea cea mai buna avea probleme cu pronuntia numelui orasului la prezentarea proiectului la scoala , a trebuit sa o ajut putin😀 , stiu, ne tampim si profii la scoala cu Coreea \/^.^\/ ) , cum ar fi faptul ca au accent cand vorbesc (al lui hae e dragut rau >.<) , e un oras port care face legatura cu restul lumii prin mare , iar pestele este in abundenta.
    Ce as vrea sa vad de aproape este statuia lui Yi Sun Shin, este foarte frumoasa . :X

    Posted by Angela Costina | 2011/11/23, 4:36 PM
  4. Inca un oras frumos, imi place mult semnificatia numelui: port cu multe paduri. Mi se pare foarte bine ales, este un oras-port, si din a treia poza se observa ca are si multe paduri. Nu stiu cine este Yi Sun Shin, dar statuia lui pare ca protejeaza orasul. Ideea de a avea ca simboluri ale orasului o floare, o pasare si un copac mi se pare foarte buna, iar combinarea magnoliei albe, a cocorul si a prunului, nu stiu de ce dar imi place. Orasul meu, si anume, timisoara nu cred ca are vreun simbol de genul asta, dar o sa incep sa ma gandesc la ce i s-ar potrivi, sper sa gasesc ceva

    Posted by Madalina Dosa | 2011/11/25, 4:05 PM

Lasă un răspuns

