citeşti...
→ SOUTH KOREA DEX

Universitatea de fete Ewha

Universitatea de fete Ewha este situată în interesanta zonă Shinchon, la aproximativ zece minute de mers cu metroul sau autobuzul față de centrul din Seul. Universitatea de fete Ewha este prima instituție educațională care a fost înființată special pentru fete în Coreea de Sud. A fost fondată în 1886 de Mary F. Scranton, o misionară americană de la Methodist Episcopal Church. Numele de „Ewha” a fost dat de împăratul Gojong (al 26- lea rege al dinastiei Joseon, 1863-1907).

Cele trei virtuți promovate de Ewha sunt adevărul, bunătatea și frumusețea. În 1910 s-a stabilit un curs de patru ani pentru colegiu, dar în 1943, din cauza regulii coloniale japoneze, școlii i-a fost luat numele și cursurile au fost micșorate la perioada de un an. În 1945, când Coreea s-a eliberat de sub Japonia, s-a stabilit oficial Universitatea de fete Ewha. În prezent, aceasta oferă 11 colegii cu 65 departamente și numeroase centre de cercetare.

Recent finalizat, CCE (Complexul Campusului Ewha) proiectat de arhitectul francez Dominique Perrault care a construit Biblioteca Națională a Franței din Paris, este cel mai mare campus subteran al Coreei. Nivelele de jos dispun de  bibliotecă, sală de gimnastică, cinema, cafenele și multe alte facilități, pe când la primul etaj vizitatorii pot găsi camere de lectură și un eco-parc. CCE oferă studenților servicii variate, de la învățat până la activități culturale, toate adunate sub același acoperiș.

Zona din jurul universității Ewha este una dintre cele mai populare districte pentru shopping din Seul. Magazinele de haine din apropiere vând modele accesibile și elegante destinate tineretului. Restaurantele din apropiere satisfac gusturile domnișoarelor,  multe lanțuri internaționale avâdu-şi ramurile aici. Pe lângă strada principală care duce către școală, multe dintre aleile secundare merită vizitate; acestea sunt pline cu magazine de accesorii, mici buticuri de haine, magazine de pantofi, cafenele și saloane de coafura.

Majorete de la Ewha

Discuție

6 thoughts on “Universitatea de fete Ewha

  1. Nu ma mira ca mai au o astfel de universitate , de fete, atata vreme cat au si licee de baieti sau de fete, concomitent cu licee mixte.As vrea insa sa stiu care sunt criteriilepentru care se mentine o astfel de separare, ca sa nu-i spun discriminare? Pentru ca, daca te uiti ce dau la televiziune, tinerii nu par sa aiba inhibitii.Ba fetele , cel puti in drame, mi se par sau suficient de inguste la minte ca sa fie conduse de oricine, sau afurisit de acaparatoare cand ‘li se pune pata’ pe cate un baiat. Chestia aia cu ‘sa nu -i ranesti mandria’ mi-a mancat 10 de rabdare , e un fel de ‘dragoste cu sila’. DAR NU TREBUIE SA LI SE NEGE …RESPECTUL PENTRU EDUCATIE ! JOS CU PALARIA!

    Posted by Magda Magdalena | 2011/12/05, 6:34 PM
  2. A!Si ma gandeam acum, cu scandalul de la „Jean Monnet” ca nu ne-ar strica si noua asa ceva , macar pana le trece fetelor ‘furia hormonala’ !

    Posted by Magda Magdalena | 2011/12/05, 6:37 PM
  3. Si in Irlanda invatamantul e in mare parte segregat, desi am auzit ca exista si licee mixte (f putine) dar numai pana la colegiu. In Romania invatamantul mixt la licee s-a introdus abia in 1955, pana atunci a fost segregat, existau licee de fete si licee de baieti.
    Daca mi se ingaduie, se zice saloane de coafura, nu coafoare…
    Multumesc echipei pt toate articolele, sunt f interesante.

    Posted by vio4u | 2011/12/05, 11:02 PM
  4. Foarte interesant, nu stiam ca universitatea a fost de fapt fondata de o misionara americana. Eu una daca ar fi trebuit sa aleg intr-un liceu de fete si unul mixt sau o universitate de fete si una mixta, as alege liceul si universitate de fete, m-as simti mai in largul meu. In liceul meu sunt clase care au doar cate 1-2 baieti, decat asa mai bine o clasa doar de fete. Zona de langa universitate este raiul pentru fete deoarece este plina de magazine pentru ele, dar si pentru baieti pentru ca stiu acolo sunt tot timpul multe fete.

    Posted by Madalina Dosa | 2011/12/06, 5:01 PM
  5. Universitatea este o capodopera,asta multumita arhitectulului francez Dominique Perrault proiectand astfel cu multa finete un campus subteran special fetelor:)Chiar imi place stilul in care este construita aceasta cladire facandu-ma sa imi doresc si eu sa studiez intr-o astfel de universitate frumoasa🙂 totodata e interesanta ideea de a fi doar pentru fete insa eu sigur nu as alege aceasta optiune m-as simtii ciudat….mi se pare mai okay sa fie una mixta deoarece in acest mod ajungem sa ne cunoastem opusurile mai bine:)

    Posted by Lee Hana | 2011/12/08, 3:05 AM
  6. Nu stiu cum e la voi fetelor , dar eu am in clasa cateva urme de baieti si blah , nu m-ar deranja daca as merge de asmenea la o universitate cu 0 populatie cu cromozomul Y , numai pentru ca sunt o book-whore , dar , eh din moment ce ai mei nu intorc banii cu lopata , pot doar sa visez la educatia oferita de aceasta facultate .
    Imi plac principiile scolii Ewha , dar imi imaginez ca ego-ul si mandria overload isi fac pui printre randurile studentelor , ma intreb cat de strict e regulamentul cu atatea magazine si buticuri prin jur .😀

    Posted by Angela Costina | 2011/12/11, 8:39 PM

Lasă un răspuns

