citeşti...
→ SOUTH KOREA DEX, → ŞTIAŢI CĂ..., COREEA DE SUD

COREEA DE IERI ŞI DE AZI…ŞTIAŢI CĂ?

…  Jung Loon, un sud-coreean, a inventat Academia Coşciugelor pentru a arăta lumii cum este să mori? Îngrijorat de numărul sinuciderilor în rândul coreenilor, care este din ce în ce mai mare în comparaţie cu numărul de locuitori din Coreea de Sud, ingeniosul coreean le arată clienţilor săi imaginea propriilor funeralii. Clienţii sătuli de viaţă trebuie să-şi redacteze singuri scrisorile de adio pentru cei dragi, iar dacă acest proces dureros nu i-a convins să lupte mai departe, atunci vor sta 10 minute într-un coşciug, cu lumina stinsă.

la sfârşitul domniei dinastiei Joseon femeile sărace sau de rang inferior îşi purtau sânii la vedere pentru a arăta că au născut un copil de parte masculină?  Jeogori-ul (jacheta hanbokului feminin) a suferit unele modificări de-a lungul timpului.  Din cauza războaielor şi perioadelor grele din punct de vedere economic care au dominat ultimii ani ai dinastiei Joseon, jeogori-ul s-a scurtat într-atât încât femeile au fost nevoite să poarte o altă piesă vestimentară numită heoritti pentru a-şi acoperi goliciunea. Femeile sărace au renunţat la heoritti purtându-şi sânii la vedere.

templele budiste din Coreea de Sud şi nu numai, au ca semn distinctiv svastica? Dacă în Occident svastica este un semn ofensator, din cauza asocierii ei cu Nazismul, în Coreea de Sud este văzută ca un semn de pace şi armonie. Coreenii afişează pe case acest semn pentru a atrage norocul.

Taegukki, steagul naţional al Coreei de Sud, este probabil drapelul cu cele mai multe semnificaţii filozofice din lume?  În centru se află un taegeuk (yin şi yang) semnul echilibrului şi armoniei.Taegeuk-ul reprezintă originea tuturor lucrurilor din univers, întruchipând principiul yin-yang ; yin-ul, negativul, este reprezentat cu albastru, iar yang-ul, pozitiv, cu roșu, în echilibru perfect. Împreună, reprezintă mișcarea continuă, infinită, cele două principii contopindu-se. În jurul cercului yin şi yang, se găsesc 4 trigrame sau „kwae” care au mai multe semnificaţii simbolice: elemente ale naturii: apă, foc, aer, pământ; cele patru puncte cardinale; cele patru anotimpuri şi mai multe virtuţi umane ( înţelepciune, smerenie, dreptate etc.), iar fundalul alb înseamnă puritate.

Cheongwadae sau Casa Albastră este numele reşedinţei oficiale şi biroul preşedintelui Republicii Coreea? În traducere liberă Cheongwadae înseamnă „Pavilionul Ţiglelor Albastre”.  Casa Albastră este un ansamblu de construcţii tradiţionale coreene cu elemente arhitecturale moderne, contruite pe locul unde se afla grădina regală a dinastiei Joseon.

….numărul patru în Republica Coreea este numărul care aduce ghinion? De fapt, toate ţările din Asia de Est se feresc de acest număr. De ce? Pentru că este omonimul cuvântului moarte.  Coreenii şi vecinii lor, evită să atribuie acest număr etajelor, produselor în serie, iar la lift nu găseşti etajul patru. De exemplu, când Afla Romeo şi-a introdus pe piaţa din Singapore modelul 144, nu au reuşit să vândă nicio maşină până nu au schimbat numărul seriei.    

în prima noapte a Anului Nou coreenii îşi ascund pantofii? Se crede că în noaptea respectivă vine o fantomă şi încearcă toţi pantofii din casă. Dacă îî place o pereche, va pleca cu ea, iar posesorul pantofilor va avea ghinion tot anul.

Dangun este fondatorul mitologic al Coreei? Dangun era fiul unui zeu pe nume Hwanung, care s-a hotărât să trăiască pe pământ. El a transformat un urs în femeie, s-a căsătorit cu ea şi au avut un fiu, Dangun. Dangun pune bazele regatului coreean în anul 2333 şi îl numeşte Joseon (GoJoseon) sau Ţara Dimineţilor Liniştite. Pe 3 Octombrie, coreenii sărbătoresc Ziua Naţională sau „Gaecheonjeol” deoarece se crede că Dangun a întemeiat Coreea în ziua a treia a lunii a zecea.

Dangun, legendarul intemeietor al Coreei

Acest articol a fost publicat in numarul trei al revistei The Great Escape

http://hallyudex.net/2011/10/31/the-great-escape-nr-3-octombrie-noiembrie/

About KimSuroLover

Iubesc Coreea şi tot ce ţine de cultura acestei ţări. Când citesc, urmăresc vreun film despre această minunată ţară sau ascult frumoasa muzică kpop şi tradiţională, mă simt pe altă lume. Vreau să vă ofer şi vouă experienţe din această lume, vreau să trăim împreună bucuria şi emoţiile care ne leagă atunci când intrăm în legătură cu frumoasa lume din Ţara Dimineţilor Liniştite. Sper că nu am exagerat cu sentimentalisme, exprim doar ce simt eu şi sunt încântată să împărtăşesc cu voi aceste sentimente. Mulţumesc.

Discuție

9 thoughts on “COREEA DE IERI ŞI DE AZI…ŞTIAŢI CĂ?

  1. suuper! chiar nu stiam toate aceste lucruri… foarte interesant!

    Posted by Roxy | 2011/12/08, 12:11 AM
  2. In primul rand vreau sa va spun ca a-ti facut o treaba buna si ca ador articolele de acest gen amestecate cu cate o informatie eficienta ,in al doilea rand am mai auzit de aceasta academie a coşciugelor privitoare la oamenii cu o viziune negativa asupra vietii facandu-i astfel sa se puna in situatia de a lasa un bilet familiei si sa constientizeze ce lasa in urma …chiar nu vad o idee rea ci una cu beneficii! Mereu ma intrebam ce poate semnifica steagul naţional al Coreei de Sud,(Taegukki) iar voi mi-ati oferit aceasta informatie,avand o explicatie interesanta in spatele ei:)
    Cat despre ..sa zic asa numita superstitie a primei noapti a Anului Nou mi se pare destul de amuzanta,sa-ti ascunzi toti pantofii pt credinta unei fantome:))

    Posted by Lee Hana | 2011/12/08, 12:47 AM
  3. Ultima oara cand ati postat un articol de genul asta, majoritatea lucrurilor erau noi pentru mine deoarece nu citisem articolul in intregime. Insa de data aceasta, stiu toate lucrurile despre care ati scris pentru ca am citit tot articolul din revista si am si comentat despre el atunci cand ati pus revista pe site. In orice caz e foarte interesant.

    Posted by Madalina Dosa | 2011/12/08, 4:21 PM
  4. Articolul nu e nou. Am mentionat ca a fost publicat in revista.

    Posted by KimSuroLover | 2011/12/08, 7:36 PM
  5. Am citit lucrurile acestea si in revista si mi-a placut foarte mult. Am invatat multe lucruri noi despre Coreea prin intermediul acestui artciol. Faza cu fantoma a fost cea mai tare :)) dar ma gandeam sa imi ascund si eu pantofii din moment ce vine „Anul Nou” sa nu cumva sa ii vina fantomei vreo idee😀.
    Partea cu fondarea Coreei mi-a placut cel mai mult. Trebuie sa ii multumin si noi lui Dangun pentru ca a intemeiat Coreea , nu stiu ce ne-am fi facut fara el.
    Ma bucur ca nu m-am nascut pe 4 , pt ca altfel poate mi-ar fi adus si mie ghinion. Sunt superstitioasa de fel , desi superstitia nu apartine de tara noastra.
    Intotdeauna m-am intrebat ce este cu steagul Coreei si voiam sa caut dar mereu scapam din vedere acest lucru. Va multumesc ca m-ati lamurit.

    Posted by @gabytza (@gabytza93) | 2011/12/11, 3:45 PM
  6. Am avut impresia ca recitesc un articol mai vechi dupa primele cuvinte O.o, dar eh nu ma super , din moment ce nu am putut sa vorbesc despre toate articolele revistei data trecuta😀 .
    Stiam despre drapel cu ying si yang , dar nu si despre semnificatia dungilor din jur, ideea Academiei Costiugelor mi se pare foarte inovativa si nu chiar atat de ciudata ,daca chiar ajuta oameni (in Germania oamenii se duc la intruniri unde sunt invatati sa rada -_-) .Inca nu pot sa trec peste faza cu femeile din trecutul Coreei , oh doamne…

    Posted by Angela Costina | 2011/12/11, 8:55 PM
  7. WoWWoWWoW O.o Ce interesant, imi place att de mult sa va citesc articolele ^______^

    Posted by 예소야 Roxana | 2012/01/02, 3:16 AM
  8. Foarte interesant articolul~❤ Imi place.❤ Tineti-o tot asa!🙂

    Posted by Cozma Georgiana | 2012/02/24, 10:55 AM
  9. Foarte frumos articolul, IUBESC COREEA :X

    Posted by ~ Lavi ~ | 2012/03/04, 1:00 AM

Lasă un răspuns

