citeşti...
→ ŞTIAŢI CĂ..., HALLYUDEX

DESPRE COREEA DE NORD – PE SCURT

Nu este Coreea de Sud … dar, undeva, cumva, cu bune și cu rele, tot coreeni sunt. Și trebuie să știm și despre ei câte ceva. Chiar dacă nu ne place, chiar dacă unora, prin ceea ce scriu, le pot trezi amintiri prea puțin plăcute  … TREBUIE  să fim informați, să știm ce se întâmplă în jurul nostru. Numai așa învățăm.

  • Numele oficial al țării este Republica Populară Democrată Coreeană.

  • Idolatrizarea șefului de stat este ca o a doua natură pentru cetățenii de rând … aceștia știu că, în caz de incendiu, primul lucru salvat trebuie să fie portretul lui Kim Il Sung (în caz de război, există chiar buncăre speciale pentru statui).
  • Radioul cu postul guvernamenal instalat în fiecare casă nu se oprește, doar i se poate reduce sonorul.
  • Nu este permisă criticarea guvernului de către media.
  • Deși se poate vota de la vârsta de 17 ani, nu există decât un singur partid politic.
  • Steagul a fost adoptat în 1948 (linia roșie exprimă spiritul revoluționar; steaua este specifică comunismului; cele 2 linii albastre – suveranitate, pace și prietenie iar cele albe – puritate; discul alb aduce aminte de TAEGEUK ce se regăsește în steagul Sud-Coreean și reprezintă principiile naturii ce se opun, dar se și completează).

  • Coreea de Nord este a patra putere militară a lumii, având aproximativ 1.21 milioane persoane încadrate activ (cam 20% din populația masculină a țării cu vârste între 17-54 de ani).
  • Cam 60% din copii suferă de malnutriție … majoritatea mâncării merge către armată.
  • Aproximativ 0.85% din populația țării se află în închisoare din motive politice.

  • Câinii sunt interziși în capitala Phenian pentru a o păstra curată.
  • Vizitatorii au ghizi special repartizați și nu pot pleca nicăieri fără ei.
  • Este a zecea producătoare de fructe din lume.
  • Religia creștină nu este bine-văzută, iar distribuirea de biblii este pedepsită cu moartea.
  • Poți fi executat pentru efectuarea de telefoane internaționale sau strângerea (depozitarea) de alimente.
  • Se estimează că între 700.000  și 3.500.000 de oameni au fost executați de către guvern.
  • În Coreea de Nord nu există internet, iar telefoanele mobile sunt interzise.
  • Se conduce pe partea dreaptă.
  • Mulți oameni nu știu că omul a ajuns pe lună.

  • Mamele își învață copiii cântece despre americanii cei răi, existând chiar și timbre în care se arată moartea „imperialiștilor” americani.

  • Primul lucru pe care îl faci când vizitezi capitala Phenian pentru prima oară este să duci o floare la statuia „Dragului Nostru Conducător”.

  • În cea mai mare parte, traficul rutier este dirijat de femei  (bârfa spune că sunt alese chiar de către președinte pentru frumusețea lor) cu scopul de a reduce consumul de energie.
  • Săptămâna de lucru este de 6 zile, iar cea de-a șaptea este rezervată voluntariatului … ceea ce duce, practic, la lipsa timpului liber.

Lista poate continua …

Discuție

21 thoughts on “DESPRE COREEA DE NORD – PE SCURT

  1. Foarte interesant…chiar nu știam…o viață tare dură și izolată…Trist! Mulțumesc pentru acest articol!

    Posted by Lex0andra | 2011/12/12, 7:18 PM
  2. Stiam cate ceva , dar nu atat.Multumesc!

    Posted by Magda Magdalena | 2011/12/12, 8:21 PM
  3. Nu exista opere literare scrise de un singur autor, doar de colective de autori. Conducatorul are buncare speciale in care si-a depozitat opere de arta de o frumusete rara, doar oamenii f merituosi pot merge sa viziteze muzeul respectiv. Un mare scandal a fost cand Kim Ir Sen a rapit o artista si pe sotul ei, un regizor, din Coreea de Sud, ambii f buni profesionsti pt a produce filme de propaganda. Se spune ca in blocurile din Phenian nu exista incalzire centrala. Copiii trebuie sa mearga mai devreme la scoala pt ca inainte de inceperea orelor sa curete in curte (asta e valabil si pt Coreea de Sud) dar ceea ce e mai important e ca ei trebuie sa tunda iarba in asa fel incat nici un fir sa nu fie mai inalt decat celelalte.
    Mai sunt si alte povesti asemanatoare, unele le-am citit intr-o carte scrisa de un scriitor roman care a fost invitat acolo la un congres, cartea parea laudativa, dar m-am speriat de ce am citit, am vazut la cineva care a mers in delegatie un album cu muzeul, restul in articole din New York Times sau revista Time.

    Posted by Viorica | 2011/12/12, 9:57 PM
  4. Ce conceptie diferita au de Coreea de Sud,sincer chiar nu ma asteptam la asta,sunt foarte ciudati si severi, mi-ar fi frica sa vizitez aceasta tara …adica trebuie sa iti idolatrizezi șeful de stat si totusi sa nu poti sa beneficiezi de o biblie pentru ca esti pedepsit cu moartea? this freaks me out..badly …nu ai voie sa fi crestin?pe bune sa fim seriosi sunt satanisti sau ce?:| Sa nu poti avea un catel daca iti doresti atat de mult ?pe bune cu ce pot sa murdareasca orasul atat de tare?Iar daca nu exista internet si mobilele sunt interzice in secolul acesta inseamna ca acolo e ceva dubios sunt cam ramasi iin urma …si pun prea mult accent pe fortele militare si patrie si chiar se izoleaza in aceasta conceptie stupida…si tot ce pot deduce este ca prin venele lor curge un altfel de sange pentru ce atatea restrictii ?Acuma recent parca au anuntat ca vor razboi de Craciun cu COREEA de Sud…trist sincer… in loc sa-si vada toata lumea de viata lui si sa traim in pace ..

    Posted by Lee Hana | 2011/12/12, 10:32 PM
  5. wow! deci e mai rau decat comunismul de la noi. Nu cred ca as putea trai intr-o astfel de tara. Sau daca as trai as fi direct executata. Un singur lucru imi place si acela este cel cu interzicerea cainilor pt ca la noi sunt foarte multi si poti fi „mancat de viu” oricand. Credeti-ma stiu despre ce vorbesc!
    Chestia cu bibliile mi se pare o mare prostie. Trebuie sa isi trateze liderul ca pe un dumnezeu si asta nu mi se pare deloc in regula, in situatia in care bibliile sunt interzise.
    Nu cred ca as putea sa traiesc fara telefon sau internet.😦
    In concluzie Coreea de Sud si de Nord sunt extrem de diferite .

    Posted by @gabytza (@gabytza93) | 2011/12/13, 12:25 AM
  6. Foarte trist si interesant in acelasi timp. Nu stiam toate lucrurile astea, dar acum ca le-am aflat imi doresc sa nu le fi aflat. Eu nu as putea trai acolo fara internet si telefon mobil, lucrand 6 zile pe saptamana, mai sunt si crestina ceea ce tot interzis. Am aflat si niste lucruri bune cum ar fi ca sunt a zecea tara producatoare de fructe si ca au o zi pe saptamana rezervata voluntariatului.

    Posted by Madalina Dosa | 2011/12/13, 6:12 PM
  7. Doamne Dumnezeule stiam ca situatia e rea , dar nu credeam ca e in halul asta, si comunismul de la noi a avut ororile lui , dar pare floare la ureche pe langa ce e la ei (stiu ce o sa ziceti ca si la noi au murit oameni si au avut parte de greutati , dar noi cel putin am facut revolutie…. ).
    In primul rand oamenii nu sunt tratati ca individuali , toate deciziile sunt luate de altii , prin urmare se incalca o lege fundamentala cu care se naste o persoana , ei reprezinta doar o masa de robotei menite sa faca rotile tarii sa se invarta , ca niste jucarii ale dicatorului. Omul ala are mult prea multa putere pentru bine omenirii , se iubeste prea mult si sa nu mai spunem ca e mult prea paranoic , i mean 20% din populatia masculina e in armata? wtf? hitler reloaded? Nici nu vreau sa intru in detalii si sa imi dau drumul la maini sa scrie mai mult , probabil ca ceea ce ati spus voi e doar varful icebergului , din moment ce sunt atat de izolati de lume si in mare parte (foarte mare)atat de supusi conducatorului , oh man😐 .

    Posted by Angela Costina | 2011/12/14, 6:04 PM
  8. Acum ca actual dictator a murit sa vedem ce se va intampla in continuare. Bietii oamenii :(((

    Posted by SJ Wannabe | 2011/12/21, 6:14 PM
  9. Oops! Ouch! Terrible! (In caz ca sunteti curiosi de unde mi-a venit, este o exclamatie facuta de Taemin -Trupa SHINee- in seralul „Taehee Hyegyo Jihyun”) :O Sunt ca noi pe vremea cand eram comunisti, dar macar atunci nu era inca trehnologia att de avansata, acum e chear trist sa auzi ca inca nu au internet sau ca bietii copii mor de foame :-< Am avut de facut un referat la Geografie despre Asia si am scris care ceva despre mai multe tari, cu poze (Creea de Sud in primul rand :)) ) si am zis, asa cum ati zis si voi sa si Nord-Coreenii sunt tot Coreeni, deci sa scriu cat ceva si despre ei si am ramas practic uimita cand am vazut ca nu exista aproape deloc poze cu ei pe Internet, stiam ca e o tara stricta, dar nici chiar asa. Acum totul este mai clar (Multumesc), dar imi pare rau de oamenii de rand de acolo, ei cred ca asa e normal :-<
    P.S. Imi pare rau totusi ca le-a murit conducatorul, e si el tot om, Dumnezeu sa-l ierte

    Posted by 예소야 Roxana | 2012/01/02, 3:32 AM
  10. :O Ce duri suuunt….Trsit…Dar sunt tot coreeni…😉❤

    Posted by Cozma Georgiana | 2012/02/24, 10:49 AM
  11. Mi-e mila de nefericitii aia. Nu stiu ce le place asa la comunism, adica sunt sigura ca nu le place, dar…ma intreb de ce nu se razvratesc odata. Eu una n-as fi suportat. Acuma o sa imi spuneti ca sunt militarii cu ochii pe ei. Da. Adevarat. Dar if there is a will there is a way, zic eu😛

    Posted by chibiwitch | 2012/02/25, 3:51 PM
  12. *teary* saracii ..nu stiu cum rezista :((

    Posted by Seven | 2012/02/25, 10:24 PM
  13. din afara lucrurile se vad intr-un anume fel … e greu sa ajungi la o perspectiva corecta daca nu ti se ofera alternative

    Posted by adinadriana | 2012/02/25, 11:19 PM
  14. Pe mine chiar ma doare cind citesc toate astea despre Coreea de Nord, nu ca ar fi vorba ca sunt coreeni ci din cauza ca sint „victimele” comunismului, prin ce trec ei, desi nu sesizeaza asta. Abia acum trec, la lectiile de istorie, ce este comunismul si inteleg si eu ce reprezinta acest regim…totalitar. Noi traim in lumea noastra, cu propriile idei despre progres, forma de guvernare, democratie etc iar ei in lumea lor, cu propriile reguli si eu cred ca nu e gresit sa zic ca Coreea de Nord este o tara-fenomen izolata de restul lumii.
    Peninsula coreeana este una dintre teritoriile ce au avut de suferit in urma „razboiului rece” si imi pare rau ca cele doua state-surori nu se inteleg bine….Sper ca relatiile dintre cele doua tari vor progresa si, desi ar fi aproape imposibil, sper ca se vor uni!
    multumim pentru articol.

    Posted by Daniela Rudnic | 2012/02/26, 2:25 AM
  15. Cred ca viata care au dus-o cei care au trait cat timp a dictat Ceausescu e parfum, desi in mare parte este la fel. Cel putin la noi copiii nu erau lasati nemancati si oamenii aveam timp liber. Sincer imi pare rau ca inca mai exista genul asta de coducatori.

    Posted by Andreea Constantinescu | 2012/02/28, 10:57 PM
  16. Pff…Nu stiam multe lucruri…Iar acum ca le-am aflat m-au surprins mai putin placut…Conducatorul este foarte sever,mi-e mila de ei…😦

    Posted by ~ Lavi ~ | 2012/03/03, 10:19 PM

Lasă un răspuns

