citeşti...
→ CUISINE DEX

Sukshilgwa:: dulciuri coreene

Există un tip de deserturi coreene  numit Sukshilgwa (숙실과), care se referă la dulciuri făcute din fructe ce au fost încălzite şi apoi glazurate cu miere sau zahăr. Sukshilgwa tradus literal înseamnă “fructe fierte”; acesta este un desert tradiţional  ce poate fi servit la petreceri mari. În prezent, el este mai greu de găsit din cauza procesului de preparare care necesită mult timp.

Un tip de dulce ce intră în categoria Sukshilgwa este Joran (조란). Joran este un desert  coreean delicios care implică fierberea unor fructe de jojoba în apă cu miere până când devin moi. Se păstrează apoi miezul fructelor pe care-l modelezi ca în imaginea de mai jos. Ca detaliu decorativ, se pune o nucă de pin  la un capăt al joranului. Acesta este un desert sănătos, dar care cere şi o grămadă de timp liber!

Yullan (율란) este un fel sukshilgwa care foloseşte castane. Castanele sunt fierte până când devin moi şi pot fi modelate cu mâna; ca la Joran, la fierbere se adaugă miere după cât de dulce preferă fiecare. La sfârşit se adaugă nişte scorţişoară peste yullan pentru mai multă aromă.

Saengran (생란) se face din ghimbir. Crusta ghimbirului se curăţă şi se fierbe în apă cu zahăr până când se înmoaie. Apoi ghimbirul se macină cu un mixer şi se modelează, amestecând cu miere, sub forma unei stele cu trei capete. Unora le place să presare zahăr sau nucă de cocos peste saengran pentru a-l îndulci. Saengran are o aromă specială, aceea de dulce amestecat cu iute, care va avea cu siguranţă un impact diferit asupra papilelor gustative!

Discuție

4 thoughts on “Sukshilgwa:: dulciuri coreene

  1. Arata delicios! Mi-ar placea sa le incerc, mai ales pe primele 2. Zilele astea incerc sa evit dulciurile si acum mi-ati facut pofta, dar macar stiu ca degeaba vreau sa le mananc pentru ca nu le-as gasi de cumparat si nici nu am atat timp liber sa mi le fac eu.

    Posted by Madalina Dosa | 2012/01/23, 4:26 PM
  2. Imi faceti pofta :))

    Posted by 예소야 Roxana | 2012/01/23, 5:40 PM
  3. Intrebare: de ce ma torturez singura cu articole despre mancare cand vin lihnita de la scoala? Raspuns: e vorba despre dulciuriiiii~ , my prectious has a special place :X:X (pt cei care nu stiu am scris intentionat „precious gresit, *cough* kangin’s tatoo *cough*).

    Pozele alea arata prea bine , ar trebui interzise , cele din ghimbir mi se par destul de ciudate , dar le-as incerca cu siguranta , de asemenea ma bucura faptul ca folosesc mierea foarte mult , ma intreb cam cat rezista desertul in frigider , din moment ce procesul de preparare se aseamana cu cel al dulcetii , cu zahar si toate cele.

    So , brb , ma duc sa strang castane . ^-^

    Posted by Angela Costina | 2012/01/25, 5:35 PM
  4. Ma intreb daca ar avea cineva curajul sa incerce aceste dulciuri daca le-as face eu :))
    Mi-ar place sa le fac pentru ca arata foarte bine❤ dar nu cred ca ar fi gustul prietenelor mele ^_^

    Posted by Alexandra (@Alexandra9R) | 2012/02/27, 11:55 AM

Lasă un răspuns

