citeşti...
→ INTERVIURI, HALLYUDEX, interviu ♥~, k tips ♥~

Ca de la fan la fan – Experiența unei fane la un concert JYJ

Fie că o facem din curiozitate , pentru cultura noastră generală sau pentru că am fost  „infectaţi cu virusul” valului Coreean, cu toţii suntem aici din dragostea noastră pentru Coreea şi tot ce înseamnă ea.

Cu siguranţa nu sunt singura care ar vorbi ore în şir fară oprire pe tema asta dacă ar găsi o persoana destul de răbdătoare şi interesată să mă asculte.Deasemeni  ascult cu interes persoanele care au experimentat lucruri la care eu doar visez;  au vizitat Coreea, au mers la concerte,  artistul preferat le-a răspuns la un mesaj pe o pagina de socializare sau tocmai au primit albumul artistului preferat şi simt nevoia să o spună întregii lumi.

Cînd am intrat în lumea muzicii şi a culturii Coreene a luat naştere visul meu de a ajunge si a rămâne acolo, şi de atunci încerc să fac paşi mici spre a-mi împlini visul. Am început prin a învăţa limba coreeana,  ocazie cu care am întâlnit persoane minunate  cu aceeaşi pasiune ca şi mine şi  alături de care am învaţ mai mult decît o limba noua.

Am reuşit  cu puţine eforturi (pentru că e o persoană deschisă şi prietenoasă) să o conving pe colega mea Dana să-mi povestească cu detalii experienţa primului şi singurului ( pînă acum ) concert la care a fost,  dar şi cîteva detalii despre viaţa de fan în care sper să vă regăsiţi.

  • Cînd şi cum  ai intrat pentru prima oară în contact cu Coreea şi muzica coreeană?

Poarta ce mi-a fost deschisă către această „lume” (pentru  că aşa îmi place sa o numesc) a fost şi încă este Televiziunea Romană, odata cu difuzarea serialelor coreene. Pot sa spun ca tatăl meu mi-a insuflat această pasiune,  el urmărind de la apariţia lor fiecare dramă coreeană difuzată de cei de la TVR. Odată cu aceasta mi-au fost deschise şi alte căi şi fiind o pasionată de muzică am fost atrasă de muzica lor în special de muzica „traditională”, urmând sa mă îndragostesc complet de Coreea.

  • Ce anume te-a atras şi te-a făcut să rămâi fană al acestui val Coreean din ce în ce mai răspândit?

Consider  că sunt  foarte multe lucruri de învățat de la coreeni în general, lucruri pe care lumea în care trăim tinde să le dea uitării.În primul rând apreciez la ei dăruirea cu care fac orice lucru și consider că acesta este unul din punctele forte ce m-au  făcut să rămân fană a acestui  fenomen.

  • Având în vedere că eşti un fan cu „ vechime”  îmi poţi spune căteva aspecte care crezi că s-au schimbat odata cu trecerea timpului, a cresterii numarului de fani şi a numărului de trupe noi aparute ? Care crezi că este  motivul schimbărilor ?

În primul rând răspândirea pe plan internațional a culturii coreene prin intermediul filmelor, muzicii a  istoriei şi multe altele.

Coreenii știu să pună în valoare ceea ce au mai bun, ceea ce Dumnezeu le-a oferit și apreciază darurile cu care au fost inzestraţi .Știu să își pună în valoare oamenii,  și prin intermediul oamenilor își valorifică țara așa cum noi din păcate nu o facem.

  • Ai o trupă preferată? Ţi-ai schimbat preferinţele de-a lungul timpului ? Ce te-a făcut sa fii constantă?

Trupa pe care o prefer este DBSK  cunoscută și ca  TVXQ ,trupă formată inițial din 5 băieți (Yunho,Changmin, Yucheon, Jaejong și Junsu), care datorită unor probleme cu agenția de management  a fost divizată în două, primi doi băieții menționați rămânând sub vechea denumire a trupei iar ceilalți 3 formând o noua trupă numită JYJ. De-a lungul timpului am susținut ambele trupe dar din pricina politicii nefavorabile a companiei ce s-a ocupat inițial de cei 5 băieți am început să înclin puțin către JYJ, deși încă nu mi-am pierdut speranța reîntregirii trupei. Nu știu să îți spun ce m-a făcut să fiu constantă, pot spune că mă uit și cunosc mai toți artiștii coreeni chiar și debutanții însă nu aș putea să renunț la ei pentru nimic, pe ei îi cunosc cel mai bine, am pierdut foarte mult  timp pentru a-i cunoaște și a-i înțelege și în plus sunt o persoană stabilă în tot ceea ce fac.Š

  • Ai mers la un concert al acestei trupe, deci ţi-ai implinit un vis pe care mulţi fani încă speră să-l vadă realitate. În ce fel ţi-a schimbat această experientă viziunea despre Coreea şi K-pop? În ce fel te-a schimbat ca fan?

A fost o experiență de neuitat ! Și acum când vorbesc  despre acest lucru mă trec acei fiori. Este un lucru minunat să îți vezi visul îndeplinit și sper din tot sufletul că un  număr cât mai mare de fane să își îndeplinească măcar pentru o singură dată visul de a-și vedea artistul preferat chiar în față ochilor. Concertul mi-a dat tăria de a-i susține în continuare .

  • În ce an a avut loc  acest concert şi unde anume? Cum şi cu cît timp înainte ai aflat de el şi cu cine ai mers ?

Concertul a făcut parte din Turul European al băieților de la JYJ din anul 2011, totodată fiind și pentru prima oară când ei au susținut un concert pe continentul european.

Primul concert,  și de altfel și cel la care eu împreună cu prietenele mele  am fost prezente,  a avut loc în Spania – Barcelona, urmat  de un ultim concert în Germania – Berlin.

Fiind un fan înrăit sunt la curent zilnic cu evenimentele la care băieții urmează să ia parte,  cu atât mai mult când este vorba despre concerte. Pe lângă aceasta compania de management a celor trei băieți anunță oficial, fie prin intermediul paginii de facebook,  fie direct pe site-ul companiei ,  date referitoare la viitoarele concerte sau activități oficiale,  precum și modul prin care îți poți procură biletele fără a avea vreo problemă.

  • De unde aflai informaţii la început? De unde le afli acum ?

La început am ținut legătură cu prietenele mele și fiecare culegea informațiile de pe forumuri, de pe twitter, de pe facebook sau  de pe diferite bloguri .Slavă Domnului că în ziua de astăzi poți afla foarte ușor niște informații numai accesând google!

  • Consideri că forumurile sunt încă principala sursă de informare, deşi au fost eclipsate de ceva vreme de paginile de Facebook ?

Poți afla foarte multe informații utile și sigure de pe forumuri unde poți discuta direct cu persoane ce sunt în aceeași postură cu tine, care  împărtășesc aceeași mare dorință; și cred că este un lucru minunat că există locuri ca formurile, create tocmai cu acest scop.

  • Revenind la experienţa concertului; Ce anume te-a surprins acolo ?

M-a suprins diferența dintre poze și realitate. Diferența între muzică de pe CD și cea ascultată live,  la fața locului. Realitatea este alta…sunt superbi și cântă mult mai frumos decât ceea ce este reprodus la calculator. Din punct de vedere fizic , să zicem că  nu păreau așa înalți cum aș fi crezut , oricum nu aș da pe nimic acea amintire.

  • Ai intrat în contact cu fani din toate colţurile lumii. Se spune că aceeaşi pasiune îi apropie pe oameni. Consideri că fanii se purtau unii cu alţii ca şi cum ar fi fost prieteni vechi doar pentru că erau în acelaşi loc, cu acelaşi scop? Ţi-ai făcut prieteni sau mai ţii legătura cu fanii pe care i-ai cunoscut acolo?

Într-adevăr  un astfel de eveniment îți lărgește orizonturile  și în același timp ne apropie, pot spune că, cu această ocazie am întâlnit oameni din diverse părți ale lumii, oameni ce îmi sunt adevărați prieteni și în ziua de astăzi, oameni minunați alături de care sper să împărtășesc din nou această minunată experiență.

  • Povesteşte-mi în cîteva cuvinte cum s-au desfaşurat lucrurile odată ce ai ajuns la concert.

În primul rând am avut mare noroc cu una din prietenele mele care este cunoscătoare de limbă spaniolă, deoarece o mare parte a oamenilor de acolo nu vorbesc limba engleză.Cu ocazia asta  le dau un sfat tuturor fanilor ce vor merge la concerte într-o țara străină să își ia măcar un dicționar cu ei în caz de urgență .

Cu o zi înainte de concert a trebuit să mergem să schimbăm voucherul ,pe care îl achiziționasem de pe internet, într-o brățara și am stat la o coadă infernală câteva ore bune. Următoarea zi la oră 21:00 avea loc concertul, dar înainte de concert  a avut loc conferința de presă și un mini-concert în cadrul unui festival mangă. Am încercat să ajungem și la conferința de presă dar dat fiind faptul că totul s-a desfășurat cu ușile închise (numai cu reporteri autorizați ) am preferat să mergem să stăm la coadă pentru a prinde un loc mai bun la mini-concertul din candrul festivalului manga (bineînțeles altă alergătura pentru schimbarea voucherului în bilet de intrare la festival).Am așteptat cu 4 ore mai mult decât data stabilită inițial. Se formase o coadă așa mare încât am fost foarte fericite că ne trezisem mai devreme pentru a prinde un loc mai bun.În cele din urmă, după lunga așteptare,  ni s-a permis accesul în sală. Era puhoi de lume dar am prins un loc bun.Eram în al patrulea rând de oameni așezați în fața scenei . Totul s-a petrecut așa de repede;  au urcat pe scenă,  nu au apucat să spună nimic,  erau  pe fugă, au cântat 2 melodii și au plecat la fel de repede cum au venit. Dar a meritat așteptarea ! însă ziua abia începuse și se arăta incendiară.

Imediat după mini-concert am fugit să prindem un loc bun la marele concert, dar…surpriză !  coada era interminabilă, am rămas uimite.Erau fete ce își puseseră corturile acolo cu câteva zile înainte de concert;  persoane ce dormeau pe pături direct pe asfaltul rece… așa de mare este efectul valului coreean! Sunt atâtea de povestit dar ca să trec direct la subiect și să nu vă plictisesc, vă spun că am reușit să ajungem mult mai în față cu ajutorul unor fani italieni pe care i-am cunoscut acolo și ne-a fost de mare ajutor pentru că și de data aceasta  am fost destul de aproape de scenă.Concertul a durat aproximativ 2 ore.

  •  A fost acest concert pe măsura aşteptărilor tale? A fost asa cum ai auzit de la alţii şi ţi-ai imaginat  tu?

Întotdeauna am visat că voi merge măcar pentru o singură dată la un concert susținut de ei, însă ei au întrecut cu mult așteptările mele.Ce poate fi mai frumos decât a-i avea la câțiva metrii de tine pe oamenii pe care îi apreciezi așa mult, oameni pe care poate nu vei mai avea ocazia să îi mai revezi decât în reviste sau pe internet ?

  • Ai vreun regret legat de această experientă?

Ar fi un mare păcat pentru mine să spun acest lucru; nicidecum, nici cel mai mic regret. A meritat toți banii și tot efortul depus.

  • Crezi că în ţara noastră s-ar putea organiza astfel de concerte? Dupa ce ai văzut cum au decurs lucrurile acolo, ce crezi că avem  şi ce crezi că ne lipseşte pentru a putea organiza cu succes un astfel de eveniment?

Din punct de vedere organizatoric nu cred că este vreo problemă.În decursul anilor au venit la noi o mulțime de artiști cu nume mare, însă problemele vin dintr-o altă perspectivă , trebuie să existe un număr suficient de mare de fani ai unei trupe pentru a se putea organiza un concert.Pe acest principiu se merge peste tot . Dacă vom vrea că pe viitor să avem trupe coreene care să concerteze la noi în țara va trebui  ca noi, fanii români iubitori ai culturii coreene, să fim uniți și să participăm la diverse petiții  și evenimente ce se adresează  anumitor trupe coreene  fără ca acele trupe să se numere printre favoriele noastre.

  • Ce planuri ai pe viitor în calitate de fană şi iubitoare a Coreei?

Visez, ca fiecare fan , să ajung  la destinație,  în Coreea .

Însă știind că realizarea acestui vis necesită mai mult efort din partea mea pot spune că  momentan sunt mulțumită că studiez limba coreeană cu ajutorul unor vorbitori nativi  pe care îi apreciez din toată inimă și alături de care impartasiesc experiență gătitului, a culturii și a limbii coreene .

  • Cateva cuvinte pentru cititorii mici ( şi cînd zic mici mă gîndesc la cei de 10-11 ani; fanii sunt din ce în ce mai tineri ) şi mari ,care visează să meargă măcar la un concer, daca nu şi la „after party” .

Sper ca experiența mea să vă stârnească și mai mult dorința pentru a vă realiza unul dintre  vise și mă rog ca fiecare dintre voi să aveți această oportunitate măcar pentru o dată în viață. Fighting!

Sper ca aţi citit cu acelaşi interes cu care eu am ascultat, şi îmi doresc  ca pe viitor să aud tot mai multe povești ale fanilor români, de la concerte ale trupelor preferate coreene.

Aici găsiți două filmulețe : JYJ Barcelona- Manga Festival și JYJ – Barcelona INTRO

감사합니다  언니  다나 !

Discuție

6 thoughts on “Ca de la fan la fan – Experiența unei fane la un concert JYJ

  1. Am fost cu lacrimi in ochi,si acum plang…..nu este suficient O DATA in viata!Am calculator de 1 an si jumatate,am invatat destule sa fac pe el….ce este mai important,sa-mi descarc muzica si sa vad Kdrame! Insa nu ma descurc sa gasesc programul concertelor trupelor KPOP! Ma bucur cand aud ca ai fost la JYJ….este si visul meu Stiu ca in Europa Barcelona si Berlin sunt preferate pentru concerte,pentru ca,atunci cand mi s-a pus pata,am evadat si eu la Berlin:Am avut sansa de a avea pe cineva acolo,sa ma conduca pe unde aveam nevoie si am fost la BEAUTIFUL SHOW sustinut de BEAST.A fost divin,am plans,dansat,tipat de parca as fi avut 18 ani! Am avut de minim 2 ori mai mult varsta oricarui fan din sala.Am vazut imaginile postate si am spus ACOLO DA! in sensul ca era un numar impresionant de spectatori! BUN,se pune problema numarului,dar in Germania cum s-or fi descurcat de au mers cu un numar asa mic de spectatori si o sala cum gasesti minim 30 in tara noastra!Am fost asa de suparata din punctul acesta de vedere,suntem atatia care ii iubim si am face orice pentru un concert!Eu n-am ales trupa,nici nu stiam cum ii cheama pe baieti,dar au intrecut asteptarile mele,sunt perfecti si OAMENI! Cand iti doresti ceva se implineste….am aterizat la BERLIN vinerea la ora 19,30 si multimea de tineri din aeroport mi-a dat de gandit,am intrebat intr-o germana nevorbita de zeci de ani si….intr-o ora au aterizat si ei.Intre mine si ei a fost jumatate de metru si in rest aer,tremuram toata si nu vedeam bine,eram mai rau decat ……Ma intrebase o doamna daca ii astept pentru fica mea,cand a auzit ca eu sunt fan a ramas uimita! Conteaza varsta cand iubesti cu adevarat ceva? Iertare ca am scris atatea,ma opresc,altfel nu ies din priza si…..daca in toamna asta exista un Koncert in Barcelona,va rog puneti din timp un anunt! Nu se stie…vin si eu cu voi care mergeti…la Berlin am fost SINGURUL FAN ROMAN din sala,iar romance 2,eu si fina mea de acolo.Va iubesc pe toti care iubiti K! iubicris

    Posted by ghica cristina | 2012/07/23, 9:00 AM
  2. Am fost si eeeu~~~ N-o sa uit niciodata!!! Anul asta mergem la Junsu gata se stie =))))

    Posted by Ana | 2012/07/23, 11:24 AM
  3. deci nu stiu ce fac, cum fac, jefuiesc o banca daca trebuie, dar trebuie sa ajung la concert la: TVXQ, JYJ, Ayumi Hamasaki. TREBUIE! daca nu, o sa mor si o sa bantui forever din cauza ca nu am putut sa merg la concerte la ei :)))

    Posted by Andrada Ioana | 2012/07/26, 8:08 PM
  4. ihihih bine danutaa:) mi se parea mie cunoscuta poza cu bratarile:P miss u&ana and jyj& barcelona!

    Posted by kity_Cia | 2012/09/24, 9:00 PM
  5. ops sorry ana acum mi-am dat seama ca tu ai dat interviul:))

    Posted by kity_Cia | 2012/09/30, 6:44 PM

Lasă un răspuns

